Avatar billede Soren1236 Novice
27. januar 2005 - 08:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konverterer jeg mpeg til AVI?

Jeg har haft et Sony DVD-cam, men jeg har fået det byttet til et alm DV-cam, da der ikke var Firewire i Sony kameraet. Problemet er at Sony gemmer filerne som Mpeg og det kan mit Pinnacle Studio 9 ikke læse.

Er der nogen som ved hvordan man omkonverterer dette?
Avatar billede nva Praktikant
27. januar 2005 - 09:18 #1
Avatar billede kalp Novice
27. januar 2005 - 09:18 #2
Avatar billede nva Praktikant
27. januar 2005 - 09:21 #3
Avatar billede Soren1236 Novice
28. januar 2005 - 05:25 #4
nva: dette program kan jeg ikke få til at konvertere filerne. Den skriver at der er en memory fejl.

kalp: Den første fryser fast. Det næste fra Imtoo koster 25 USD. Trial ver kan kun konvertere 5 min. Dette kun jeg for øvrigt heller ikke få til at virke.

Jeg er bestemt ikke nogen haj til computere, men jeg håber stadig at en eller anden kan få løsningen banket ind i hovedet på mig
Avatar billede Soren1236 Novice
28. januar 2005 - 05:34 #5
Nu fik jeg godt nok Imtoo programmet til at konvertere, MEN jeg kan ikke afspille det i Pinnacle Studio 9 eller i Media Player. Media playeren mangler codecs, gælder dette også for Studio 9?
Avatar billede nva Praktikant
28. januar 2005 - 07:58 #6
Hvis du mangler codecs så find programmet GSPOT fra http://www.headbands.com/gspot/ det kan fortælle dig hvilke du mangler. Søg så efter dem på GOOGLE.
Avatar billede Soren1236 Novice
28. januar 2005 - 13:15 #7
Bruger Studio 9 de samme codecs?
Avatar billede nva Praktikant
28. januar 2005 - 13:17 #8
Det må den gøre - codecs er jo den måde filmen er komprimeret på og skal jo vises igen med samme 'nøgle'
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2005 - 13:14 #9
Hvordan går det?
Avatar billede Soren1236 Novice
03. februar 2005 - 19:36 #10
Ikke særlig godt.

Jeg kan ikke få den til at rendere det
Avatar billede Soren1236 Novice
03. februar 2005 - 20:54 #11
Jeg har fået avi-to-mpeg converter til at konvertere det. Men der er ingen lyd....?
Desuden er det jo kun en trial så der bliver lagt en lille tekst ind hvor der står unregistered. Det er lidt træls

Jeg er ved at få grå hår af det her....
Avatar billede nva Praktikant
04. februar 2005 - 13:13 #12
Du kan læse en masse om emnet her http://www.digitalempire.dk/ og også finde alle de programmer du skulle ønske dig.
Avatar billede Soren1236 Novice
08. februar 2005 - 12:31 #13
Jeg takker for hjælpen.

Jeg fandt noget software som kunne gøre det.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske, hvad det hedder, men problemet blev løst.

Tak for hjælpen