Avatar billede mastershogun Nybegynder
31. januar 2005 - 14:12 Der er 11 kommentarer

Computer vil ikke starte op i Normal eller fejlsikker tilstand -

Da den genstarter hele tiden.
Får ikke nogen fejlkode.
Har slette Windows Xp og formateret harddisken for at prøve at om installere Windows igen, men det vil den heller ikke da den stopper, der står at installationprogrammet kan ikke kopiere filen: seneapi.dll jeg har også prøvet med en anden Windows Xp men der sker det samme vær gang.
Håber i kan hjælpe min.
Maskinen har kørt i 3 år uden problemmer.
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 14:46 #1
Har du prøvet med et helt andet styresystem om det skulle være muligt der?
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2005 - 14:46 #2
Start op på en ny installation og vælg normal formatering (ikke ekspress)
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2005 - 14:48 #3
Avatar billede deyk Nybegynder
31. januar 2005 - 19:57 #4
Det er lidt mystisk - jeg har lidt samme problem - det opstod i går, var i gang med at spille, da maskinen låste og jeg så genstartede. Den starter godt nok op i starten, men pludselig kommer der en blå baggrund, som jeg ikke kan nå at se hvad der står på og så genstarter maskinen. Jeg har forsøgt at reparere via ovenstående link, men den siger at harddisken ikke er formatteret. Jeg forstår det ikke helt, en del af XP vil jo gerne loade, så harddisken kan jo ikke være stået helt af.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
31. januar 2005 - 23:34 #5
Jeg har ikke prøvet med et andet styresystem, men jeg har prøvet nye harddisk,  grafikkort, Ram og grafikkort men det hjalp heller ikke.
Og jeg har prøvet både med ekpress format og normal det hjælper heller ikke på den nye og den gammel harddisk.
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:41 #6
This mean a low level error in the JRE occured. (In a dll)
This is a major error which usually requires an upgrade to a new JRE.
If you can find which operation triggers this error, you could avoid using it. :)

En kommentar jeg fandt på problemet så det lyder ikke for sundt!

Du skal oprette en sun konto og kigge på følgende link

http://developer.java.sun.com/servlet/SessionServlet?url=/developer/bugParade/bugs/6D311FFF.html
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2005 - 19:57 #7
Jeg har lige tjekket en xp maskine for den fil og den ligger der godt nok i windows så rent logisk er det en windows fil da du som sagt har problemer emd den under installationen. Der var mere for ikke at skabe mere forvirring omkring dit problem.
Den bliver brugt til at sende fejlbeskeder, events, ref: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/sensapi/

Jeg vil umiddelbart tro at det er en hardware fejl måske bundkort.

Udfra hvad du skriver er det ikke klart om du får lov at formattere harddisken under installationsforløbet eller om fejlen opstår under kopiering af midlertidige filer?
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2005 - 20:06 #8
dannyboyd > mere forviring ??
Det fremgår da vist også af mit link :31/01-2005 14:46:52 at det er til Windows
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2005 - 20:18 #9
mastershogun > har du mulighed for at checke dine ram ?
Enten ved at pille en ram blok ud og starte op på den anden, byt om på dem hvis ikke den kører videre (husk XP vil helst have 128Mb ram eller derover)
En anden mulighed var at låne nogle ram, fra en anden PC eller ven/kollega.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
01. februar 2005 - 22:21 #10
Jo jeg har formattere harddisken under installation og fejlen kommer under kopiering af filer efter jeg har formatteret harddisken og det med ram er et problem da det er PC800 og de hænger ikke på trærene
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2005 - 10:51 #11
test dine ram med memtest
http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den. lad den teste i ca ½ time men stop hvis der er errors