Start med at installere den seneste patch til Studio 8 for at se om det løser problemet:
http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=2&product_id=577&product_name=&page_id=445Hvis ikke det hjælper må I slette det problematiske program.
Efter afinstallation via "tilføj/fjern programmer" i kontrolpanelet anbefales det at køre et renseprogram til registreringsdatabasen, som kan hentes gratis hos Pinnacle:
http://www.pinnaclesys.com/DocSupport1.asp?division_id=1&langue_id=2&product_id=1501&product_name=Studio%20version%209%20&page_id=146Hvis problemet stadig ikke er forsvundet kan I derefter prøve at gendanne computeren til et tidspunkt før installationen af Studio 8.
Efter alle disse anstrengelser burde computeren så kunne lukke helt normalt igen.
Hvis din ven stadig har mod på det kan programmet så installeres igen.
Umiddelbart efter installationen anbefales det at installere den seneste patch til programmet som I startede med at hente via det første link.
Kommer problemet herefter igen anbefales det at slette programmet ved at følge den angivne opskrift endnu en gang, - virker det bliver alle glade :-)