Avatar billede floffy Nybegynder
22. oktober 1999 - 21:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

c1000135. Hmmm

Jeg har en NT40 med SP5 og EI40SP1.
Herefter er der installeret MSSQL7.0.

Det er kørt meget fint i lang tid, men så skete der det at der blve trykket på IE-logoet, som startede Connection Wizard.

Herefter gik det ned ad bakken. DR. Watson fejl og blå skærm herfter. Memorydump.

Genstart virker umiddelbart ikke. Overhovedet, heller ikke med "Last known god profile....".

Parallel installtion af NT i andet directory går ned.

Det kan umiddelbart ikke blive værre, desværre har jeg ingen ERD.

Hvad kan man gøre?
Avatar billede floffy Nybegynder
22. oktober 1999 - 21:14 #1
Avatar billede mega Nybegynder
23. oktober 1999 - 07:39 #2
Jeg vil foreslå dig at du formatere dit c-drev og starter helt forefra men inden da skal du føllig ha reddet dine data. Hvis du har NTFS drev og kun kan komme i kontakt med dine data fra Windows NT så send mig lige en email på følgende adresse så sender jeg dig lige en NTFS patch til Dos/Win9x:

MEGA@Gts.dk
Avatar billede floffy Nybegynder
23. oktober 1999 - 13:15 #3
Backup af data er foretaget, og formattering er selvfølgelig den sidste udvej, det er klart.

Ellers nogle forslag?
Avatar billede mega Nybegynder
25. oktober 1999 - 09:01 #4
Jeg ret så sikker på at der ikke er andre udveje i din situation... ;O)
Avatar billede lmikkelsen Nybegynder
02. november 1999 - 20:57 #5
Hvad er helt præcist meldingen når du booter? Får du en Exception?
Har du prøvet at boote fra NT SETUP disketterne og foretage en re-installation?
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. november 1999 - 17:41 #6
Normalt vil man i denne situation kunne redde systemet ved at bruge setupdiskene til at reparere en ødelagt NT installation. Hvis problemerne ligger længere inde, d.v.s. først efter at man har foretaget logon, så prøv at logge på som en anden bruger f.eks. Guest) hvis du kan og check om du får samme problem.

Hvis din maskine kan boote fra en CD så brug den og start maskinen. Herefter skulle du i det mindste få et c:> prompt og herfra kan du gå ind i registreringsdatabasen. Hvad du helt nøjagtigt skal fjerne ved jeg ikke, men jeg gætter på at det har noget med IE4 at gøre.

Men.. jeg regner med at en rep af systemet afhjælper problemet.

Hilsen
sjensen
Avatar billede floffy Nybegynder
06. januar 2000 - 00:07 #7
Fandt løsningen, defekt disk