Avatar billede s_h_m Nybegynder
20. februar 2005 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formel bliver ikke automatisk genberegnet/opdateret

Jeg har et celle med en formel, der ikke genberegnes ved ændringer i en anden celle der referes til.
Dvs. den vil godt genberegne anden gang, der laves en ændring, men det er den første ændring, den viser. Cellen er hele tiden ét skridt bagefter.
F9 virker, men jeg er ikke interesseret i at skulle foretage en manuel beregning, hver gang der sker ændringer.
Det sjove er, at jeg har prøvet at flytte formlen til en anden celle, og her virker formlen godt nok, her genberegnes med det samme, der sker en ændring.
Hvad gør jeg, for at få det til at virke i den rette celle?
(og arket er indstillet til automatisk beregning)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
20. februar 2005 - 18:21 #1
Er det et ark, der er konverteret fra Lotus 1-2-3 eller ligende? Jeg har haft samme problem med et ark, der oprindeligt var lavet i Lotus 1-2-3
Avatar billede s_h_m Nybegynder
20. februar 2005 - 20:59 #2
Nej, det er opbygget fra bunden i Excel - XP versionen.
Avatar billede s_h_m Nybegynder
21. februar 2005 - 07:31 #3
Fejlen fundet.
Cellen der refereres til indeholdt en cirkulær reference. Efter at have fjernet den, genberegnes med det samme.
Hvis jeg i ->Funktioner ->Indstillinger ->Beregning sætter flueben i 'Gentagelse', får jeg også en genberegning med det samme, og kan dermed beholde min cirkulære reference, hvilket jeg gerne vil i dette tilfælde.