Avatar billede lars_d Nybegynder
21. februar 2005 - 12:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

win98 vs Diamond Speedstar a90

Jeg sidder med en pc af ældre dato som jeg har installeret win98 på.
I PC´en sidder et Diamond Speedstar A90 grafikkort med 16mb ram og jeg har den oprindelige install-cd fra Diamond.

Kan sagtens installere grafikdriveren men i det øjeblik denne er installeret går der "ged i den"...

Der vises sort skærm - og enkelte dele af skærmbilledet vises i ca 0,2 sekunder hvorefter de forsvinder igen.
Musepilen kan man - ved at flytte rundt på musen - se i korte glimt...

Har prøvet at de-aktivere i fejlsikret tilstand, men den insisterer (selvfølgelig...) på, at benytte den installerede driver.

Mit næste træk er, at installere en nyere version af direct-x men om det vil fungere ved jeg pt ikke.

Nogen, der har et brugbart bud?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. februar 2005 - 13:02 #1
Avatar billede lars_d Nybegynder
23. februar 2005 - 22:13 #2
Hej Tonny,
Det hjalp desværre ikke - samme problem.
Grafikkortet er ikke defekt.

Det er ikke min egen maskine men, der har tidligere været installeret en af de dumme XP´er på, og jeg er ved at forsøge at retablere maskinen til den legale version af win98 men det virker desværre ikke.

Har også prøvet at installere directX 8,1 til win98 - også forgæves...

Men det har jo fungeret engang... så hva kan jeg gøre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 12:14 #3
Ok, lad os starte fra "bunden".
1. Du installerer windows 98 som det første.
2. Næste skridt er at installere chipset-drivere, også dem som jeg benævnte bundkortsdrivere ovenover.
3. tilsidst installerer du drivern til de forskellige indstikskort, deriblandt grafikkortet.

Har du installeret chipset driverne ? (hvis der altså skal bruges nogen)
Hvilket bundkort sidder der i maskinen ?
Avatar billede lars_d Nybegynder
05. september 2006 - 12:18 #4
lukker