Avatar billede peter-randers Praktikant
22. februar 2005 - 09:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler papirformater

En OKI ML 380 har kørt under windows me. Her blev der blandet skrevet ud fra Access på ovenævnte printer. Papirformatet kunne man selv definere størrelsen på. (Brugerdefineret)

Nu har vi skiftet Windows ME ud med Windows XP. Nu har vi ikke mulighed for selv at definere papirformaterne. Der ligger kun nogle bestemte forudefinerede formater og de passer ikke til det papir vi anvender.

Den mulighed (som lå da vi anvendte Windows ME)at man selv kunne definere sin papir størrelse ligger simpelthen ikke under Windows XP/OKI ML 380 -øv *s*

Det betyder i praksis at vi ikke kan anvende vores printer.

Nogen der har et løsningsforslag??

Arbejdsom hilsen
Peter
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 09:11 #1
Har du installeret XP-driver fra OKI's support site?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2005 - 09:26 #2
Printerporten skal hedde LPT.
Petkrug>> Den nyeste driver findes i XP - det oplyser OKI på deres hjemmeside når man forsøger at downloade derfra.
Den er vel installeret og står som standard printer?
Avatar billede peter-randers Praktikant
22. februar 2005 - 09:29 #3
Vi har kontaktet OKI support. Her er løsningen
I kontrolpanel under printere klikkes på den printer det drejer sig om. Herefter vælges filer/serveregenskaber.

Her kan man oprette sin egen formular og bestemme det hele.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2005 - 09:35 #4
Nu tjekkede jeg lige selv med en anden printer. For at bruge brugerdefinerede indstillinger skal jeg ind i kontrolpanel og vælge "printere og faxenheder" Der kan vælges brugerdef. indstillinger
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2005 - 09:36 #5
Det fandt du jo selv svaret på :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2005 - 18:49 #6
Husk lige at acceptere dit svar så spørgsmålet bliver lukket
Avatar billede peter-randers Praktikant
24. februar 2005 - 13:36 #7
Tak ulrikchristensen
Jeg glemte at accptere svaret. Godt du mindede mig om det