Avatar billede theoneandonly Nybegynder
22. februar 2005 - 18:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter nye ram..

Hej..

Jeg har lige fået en ny Kingston 512 ramblok. Når den nu starter op, starter den op uden at skærmen reagerer overhovedet. Drevene lyser lidt og slukker derefter.. Derefter står den "stille". Har prøvet at bytte rundt på ram blokkene, og at clear cmos. Ingen virkning! :( Hvad skal jeg gøre..? Ser ikke rigtig nogle nye muligheder.

Med håb på et hurtigt svar, Christian!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. februar 2005 - 18:49 #1
jeg ville nok se om den nye ramblok virker..?
Altså med kun den i..?
(nu sidder alle stik som de skal)

Har du været i bios, måske der var noget der du skal enable...(hvis du kan )
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
22. februar 2005 - 19:01 #2
Jeg kan ikke komme i bios, da der jo igen kontakt til computeren er.. Ja, alle stik sidder som de skal! Har kun sat den i, ikke andet.. Har ikke prøvet den alene, men hvordan skulle jeg så kunne se om den virker?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. februar 2005 - 19:01 #3
Defekt ram
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. februar 2005 - 19:08 #4
starter pcén med (kun)den nye ramblok, er den ikke defekt hvis ikke så...O/
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2005 - 02:16 #5
Lyder usandsynligt at isætning af en anden ramblok skulle bevirke, at skærmen ikke reagerer.....
Reagerer skærmen heller ikke, hvis du kører med din oprindelige RAM?

1. Du er vel ikke kommet til at ødelægge (kortslute) noget på bundkortet, mens du "rodede" med ram
2. Kommet til at skubbe grafikkortet løs (hvis det ikke er onboard). Tjek at det sidder ordentligt i porten
3. Tjek at kabel fra pc til skærm ikke har løsnet sig en smule.
4. Skriver den noget a la "No signal" på skærmen?
5. Får du normal beep ved start af computer? Eller andre beep?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. februar 2005 - 12:23 #6
Måske er de nye ram ikke sat korekt i
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
23. februar 2005 - 16:21 #7
#1 Nej det har ikke noget med skærmen at gøre..

#2 De nye ram ER sat rigtigt i..

#3 Hvordan tester jeg nemt om de nye ram er defekte?
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
23. februar 2005 - 16:43 #8
Hej igen.. Nu har jeg sgu fået gang i den igen, kun men de NYE Ram! - Så de er ikke defekte! Hvordan kan det være de ikke virker sammen? Noget jeg gør forkert? De er begge PC3200 DDR 400.. Dog er de nye kingston og de gamle tech trade (tror jeg da..)
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
23. februar 2005 - 17:58 #9
Har opklaret det.. De kan åbentbart ikke køre sammen de to.. :( Lyder det ikke meget sandsynligt?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. februar 2005 - 00:38 #10
Du gør sikkert ikke noget forkert som sådan. Og jo, det er meget sandsynligt at de ikke kan køre sammen (forskellige mærker). Ses efterhånden oftere ved nyere maskiner, stor cpu, hurtig ram osv. Det kan være forskellig fabrikat (og kvalitet) der er sat på de enkelte ram-klodser, spørgsmål om single sidet eller double sidet og m.m. Selv om begge stænger går som DDR400 er også ram blevet meget komplicerede.

Behold den stang, du bedst kan lide og sælg den anden, kan måske blive udgangen på det hele for dig.
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
02. marts 2005 - 16:55 #11
Det gør jeg..