Avatar billede marianneh Nybegynder
23. februar 2005 - 14:59 Der er 17 kommentarer

HJT log

Jeg stillede et spørgsmål i Outlook-kategorien og blev rådet til at stille det igen her: Min Outlook er begyndt at åbne meget langsomt. Lige pludselig. Alt andet fungerer fint, og det gør den også efter ½-1 minut. Har prøvet alt det åbenlyse. Her er min HJT log:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:25:38, on 22-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
D:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
D:\Program Files\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
C:\Programmer\Norton\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton\SAVScan.exe
C:\PROGRA~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
D:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Norton\OPScan.exe
D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\DOCUME~1\Marianne\LOCALS~1\Temp\Temporary Directory 1 for hijackthis[1].zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Desktop Search Capture - {7c1ce531-09e9-4fc5-9803-1c2956615786} - D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIE.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton\NavShExt.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - D:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] D:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "D:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "D:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = D:\Program Files\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 15:02 #1
Hmm.. årsagen til dit problem kan desværre ikke ses i loggen. Loggen er ren.
Avatar billede marianneh Nybegynder
23. februar 2005 - 15:11 #2
Det var da rart. Men kan du så foreslå, hvor jeg kan få hjælp?
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. februar 2005 - 15:12 #3
Hvis det ikke er foreslået, kan det skyldes at den søger efter post, når du starter OE. Funktioner-indstillinger. fjern flueben i send og modtag meddelelser ved start
Avatar billede marianneh Nybegynder
23. februar 2005 - 15:14 #4
Nej, det er ikke det. Den søger først, når Outlook er åbnet. (Ja, det er Outlook, ikke OE)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 15:46 #5
Har du prøvet at lægge seneste servicepack på Office (igen) ?
Avatar billede marianneh Nybegynder
23. februar 2005 - 17:05 #6
Det har jeg nu. Det hjalp ikke.
Avatar billede toksvig Praktikant
24. februar 2005 - 09:59 #7
..Jeg er ked af at du heller ikke kan finde noget hjælp her, men hvad med at sikkerhedskopiere dine mapper i Outlook, også genindstallere programmet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. februar 2005 - 10:08 #8
Jeg skyder lidt med spredehagl nu:
Prøv lige at klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På start fanebladet fjerner du vingen i denne:
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
Klik anvend ok og genstart. Se om det hjalp på problemet.

ctfmon kan engang give problemer. Det ER en legal proces, men den har altså også med msoffice at gøre, så jeg synes det skal prøves.
Avatar billede marianneh Nybegynder
24. februar 2005 - 10:22 #9
Det gjorde ingen forskel. Jeg skal vel sætte vingen på igen, ikke? Hvilken funktion har cftmon?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. februar 2005 - 10:26 #10
Ja, du skal sætte vingen på igen.

cftmon.exe is a part of the Microsoft Office suite and handles speech input for this product. This program is non-essential process to the running of the system, but should not be terminated unless suspected to be causing problems

Så det er noget talegenkendelse til office.
Avatar billede toksvig Praktikant
01. marts 2005 - 09:38 #11
Hejsa. Har du fundet en løsning?
Hvis jeg var dig ville jeg (som førnævnt) sikkerhedskopiere mine mapper og adressekatalog, og derefter lægge outlook ind igen, det tager ikke ret lang tid.

Hvis du har fundet en anden løsning, kan du ikke poste den her, så vi andre kan blive lidt klogere :), og så lukke begge de spm som er oprettet til dette problem.

Hilsen toksvig
Avatar billede marianneh Nybegynder
01. marts 2005 - 09:42 #12
Sorry! jeg har ikke prøvet det her før, så jeg ved faktisk ikke, hvad og hvordan man gør. Gider du gøre mig klogere?
Jeg fandt ikke nogen løsning, og jeg orker ikke lige nu geninstallere, da jeg bruger en del tid på personlige modifikationer af skærmbillede, skrifttyper osv. Så jeg lever med det indtil videre. Men noget må der jo være galt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. marts 2005 - 09:59 #13
Du kan evt prøve om dette gamle trick hjælper.

Åbn regedit og find frem til denne værdi:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace/{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Højreklik denne værdi og vælg slet:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Det har egentligt intet med outlook at gøre, men er et gammelt trick til at speede adgang til internet og network shares op. Det er et forsøg værd.

Jeg sletter nøglen på alle pc'ere jeg kommer til og det har i 50 % af tilfældene en gavnlig virkning. I de andre tilfælde har det blot ingen virkning.
Avatar billede toksvig Praktikant
01. marts 2005 - 11:15 #14
Hejsa.
Ja der må være noget galt, det har du ret i.
Jeg kom til at tænke på om der var noget der havde foreslået dig at sætte outlook til ikke at checke post under opstart...??!
Måske det kunne have en virkning...

Hvis du ikke har fundet en løsning kan du godt lade spm stå åbent. Men hvis du vil lukke et spm, uden at der er kommet en løsning, så lægger du selv et svar (istedet for en kommentar), og derefter markerer du dit eget navn i feltet i venstre side, g vælger accepter svar. Så skulle den være i vinkel. :)

Nogle gange har jeg haft succes med at lukke et spm, og oprette et nyt igen, hvor du har opsumeret alt hvad du HAR prøvet, så kommer der nogle gange nogen forbi, som har nye tips eller løsninger...

-Men prøv tonny's trick...
Avatar billede toksvig Praktikant
02. juni 2005 - 14:05 #15
Lukke tid???
Avatar billede toksvig Praktikant
12. juni 2005 - 17:59 #16
Marianne, skriver du ikke lige om spm stadig er aktuelt, hvis det ikke er det, bedes du lukke det. Der er alt for mange spm der "hænger" her på exp..
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 11:30 #17
Hvad så her?? Det er for ringe når folk beder andre om hjælp, og så bare er ligeglade.. Det mindste der kan gøres er at skrive om der er fundet en løsning eller ej. Det er trods alt tilladt at tage point tilbage hvis ikke der er kommet en brugbar løsning på bordet. Det andet er respektløst!!