Skal lige høre hvor jeg står ifb. med reparation af min gamle Volvo.
For et par uger siden ville den ikke starte, så jeg ringede til mit værksted, og de kom ned og hentede bilen på en ladvogn, kørte den til reparation, og dagen efter var den klar. Jeg kørte i den to gange, hvorefter den atter ikke ville starte. Så jeg ringede til værkstedet igen, de kom og hentede den, og to dage efter var den klar igen.
Herefter kørte den faktisk rigtigt godt i ca. 1½ uge. Og nu her i formiddags, ville den IGEN ikke starte. Værkstedet kommer og henter den i morgen.
Hvor står jeg i forhold til det her? Jeg vil naturligvis gerne betale for både reparationen og afhentning, men det jeg har bedt dem om, er lige netop at få bilen til at kunne starte. Det kan den ikke. Er jeg så stadigvæk forpligtet til at betale for både 2. og 3. afhentning og reparation - og i så fald, hvor stor en del af totalprisen?
Som det er nu, virker det ikke så enkelt, vil jeg også mene. I første omgang vil jeg gå efter, at få bilen lavet 100%, og så forespørege på, havd der er sket under de forskellige repartioner. Er det så det samme, der er udskiftet, eller har en udskiftet del medført en følgefejl, og som burde være lavet i samme øjemed?
Hvis det ikke kan lade sig gøre at få den lavet korrekt, er der muligheden for at køre den på et andet (autoriseret) værksted, og få dem til at kigge på den. Finder de fejlen og laver den, vil du stå stærkere i en evt. sag.
Ok, men lad os sige, at det viser sig at noget af det de har lavet første og anden gang måske har været unødvendigt, og ingen reel indflydelse har haft.. Det har jeg jo reelt ikke bedt dem om...
Så skal det jo kunne bevises, at reparatione har været unødvendig, set i forhold til den fejl der ønskes lavet. En kedelig problematik, og har da også selv været uheldig med en nu tidligere mekaniker, uden at der dog blev gjort noget ved det. Heldigvis er der også gode mekanikere til ;)
Men hvis jeg stod i samme situation vil jeg give dem den her 3. chance, det kan jo trods alt godt være en vanskelig fejl. Har selv haft en ældre Volvo, og mærket er da så absolut ikke fejlfri.
Går det helt galt, er der jo så altid forbrugerombudsmanden, eller måske endnu bedre FDM, der er vant til den slags sager.
Jeg har flere gange selv stået i en ligende situation og problemet er jo at uanset hvor dygtig mekanikkeren er det ikke sikkert at fejlen kan afhjælpes i første forsøg og yderligere kan et problem jo også godt bestå af flere helt eller delvist defekte reservedele.
Dertil kommer problemet at de fleste mekanikkere nødigt vil skifte for meget og for dyre dele på en gammel bil og det skaber jo sådan en situation her.
Personligt har jeg selv måtte betale hele festen, hvilket jeg et eller andet sted også synes er rimeligt da mekanikkeren jo for så vidt har gjort sit bedste ikke umidlbart kan bebrejdes at bilen er en sær gammel æske... :-)
Men mon ikke at de er lidt fleksible med hensyn til betaling for afhentning af bilen etc.
Nååå... så var det godt jeg prøvede at hjælpe, i stedet for at himle op :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.