Avatar billede snebold Nybegynder
08. marts 2005 - 16:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

[10053] Software caused connection abort

Hej!

Jeg har de seneste måneder begyndt at få denne besked igennem IRC;

* [10053] Software caused connection abort
* Disconnected

Og den disconnecter bare simpelthen, samt det nogen gange også går ud over min MSN, og alle andre åbne ting der kører. Der sker omkring 20-30 gange om dagen, og kan være ret så irreterne i længden.

Jeg har prøvet at søge her på siden, men har ikke kunne finde et konkret svar på problemet. Så håber der sidder en med svaret.

På forhånd tak.
Avatar billede salanti Nybegynder
08. marts 2005 - 16:56 #1
http://www.altn.com/support/FAQ_Article.asp?product_id=MDaemon&Number=KBA-01510

Winsock error 10053 usually occurs with routers, firewalls and proxies. Are you using any of these? If you're using a router, please be sure that the MTU setting is at 1500. Then, see if this resolves your issue. If not, double check the MTU setting on the MDaemon server (the MTU setting is in the registry).
Avatar billede snebold Nybegynder
08. marts 2005 - 17:04 #2
Hmm jeg har prøvet at slå min firewall fra, og det sker stadig.

Jeg bruger StofaNet hvis det har nogen betydning.