Avatar billede rzj Nybegynder
09. marts 2005 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Godt Helpdesk software i PHP, mySQL (GPL/OSS)

Jeg kan ikke finde en kategori der passer så jeg håber denne er ok.

Jeg leder efter et decideret webbaseret Helpdesk-system med Ticket-funktionalitet osv. Det skal være baseret på PHP, mySQL og helst være Open Source. Jeg har prøvet PHProject som er et CRM-lignende system. Problemet er at det ikke er et målrettet Helpdesk-system og at brugervenligheden/interfacet er elendigt.

Er der nogle herinde der har nogle erfaringer / kan anbefale noget ?

/rasmus
Avatar billede Daniel.E Praktikant
09. marts 2005 - 16:19 #1
Jeg tror ikke at du kan finde det som du leder efter eksakt.

Mit bedste bud er at du finder det som passer bedst ind, og vælger at rette det til, efter dine behov.

Ellers koster det nok penge.

Men du kan jo være heldig og finde noget som kan det som du vil. :)

Happy Hunting
Avatar billede putz Nybegynder
09. marts 2005 - 19:18 #2
Er det noget i den her retning du leder efter?
http://exoscripts.com/exohelpdesk
Avatar billede rzj Nybegynder
10. marts 2005 - 11:18 #3
PRÆCIS ! Har lige testet på det den sidste time og det er indtil videre helt og aldeles stabilt, funktionelt og ikke mindst simpelt! Det lider dog af en KLAR mangel: Ingen dokumentation / manual
Så man er overladt til et halvrodet forum og sin egen intuition. Hvis andre har mod på at prøve kan jeg hermed meddele at det er altafgørende at PHP er sat op med IMAP understøttelse - ihvertfald hvis man ønsker at anvende email-funktionerne.
Tak for hjælpen!
/rasmus
Avatar billede farmer Nybegynder
02. august 2006 - 23:32 #4
Der er også Trac (http://trac.edgewall.org/) men det er python og ser ud til at man lige skal lave et par småting ved serveren inden det spiller. Men det ser ellers ret godt ud.