Avatar billede dalle16 Nybegynder
28. marts 2005 - 21:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Aldi PC

Jeg sidder og overvejer om jeg skal købe denne pc som kommer i aldi her på onsdag... http://www.aldi.dk/

Men så står der følgende :

XL YDELSE
Den nyeste Intel®-processorarkitektur. Intel® Pentium® 4 Prozessor 640 med HT-Teknologi 3.2 GHz, 2MB L2 Cache, 800 MHz Front Side Bus
Fremtidssikker teknologi med 64Bit understøttelse
2MB cache, dobbelt så stor L2-cache sikrer optimal ydelse
Støjsvag i kraft af AIRXL Heat Pipe-køler og SpeedStep-teknologi

XL GRAFIK

ATI Radeon X740 XL Grafikkort med nyt PCI-Express x16 bus-koncept
128 MB GDDR3 Memory 900 MHz
ATI X740 XL GPU 425 MHz

XL ARBEJDSHUKOMMELSE
1024 MB. DDR 400MHz 64 Bit dual channel memory (1 sokkel fri til udvidelse)

XL KAPACITET
Western Digital 250 GB Harddiskkapacitet. 8MB Cache Superhurtig 7200 omdr./min

XL BRÆNDER
Pioneer 16x Dual layer MULTI-Format DVD-/CD-brænder

XL EQUIPMENT
DVD-ROM 16x
MEDION Integreret USB 2.0 Flash-Smart-kortlæser læser og skriver på alle gængse Flash og Smart Cards
MEDION Stereo TV indbygget tunerkort med stereo-TV & FM-radio-tuner.
STEREO-TV. Nyd dit yndlings-fjernsynsprogram på PC'en. TV-udsendelser kan til enhver tid optages og gengives digitalt også tidsforskudt (Timeshift-funktion) uden reklamer. Tilslut uden problemer din PC til fjernsynet ved hjælp af et scartkabel, så bliver den til digital programmerbar videooptager.
FM STEREORADIO. Hør de aktuelle trafikinformationer, din yndlingsstation, de seneste nyheder...
MEDION WLAN 54 Mbit/s trådløs netværksadgang. Trådløs netværksadgang, den perfekte indgang til den trådløse netværksteknologi i hjemmet og på kontoret
6xUSB 2.0. 2xfront, 4xbagside
FireWire/IEEE 1394 1x forside 1x bagside
DOLBY DIGITAL 8 kanals Intel®High Definition Audio til digital hjemmebio-oplevelse med optimal lyd (kun med et passende højttalersystem - medleveres ikke)
ADSL & Network ready: Netværkscontroller indbygget. Fast Ethernet 10/100 Mbit
MEDION 56K V.9x PCI data faxmodem inkl. telefonkabel

XL BLUETOOTH
Bluetooth; den moderne trådløse løsning til den enkle og hurtige kommunikation mellem PC'en og periferiudstyret. Opret en problemfri forbindelse mellem din mobiltelefon og PC'en for at udveksle data og forbind højttalere, hovedtelefon, printer og bærbare apparater som f. eks. PDA'er uden den begrænsning, at der skal være "synskontakt", som ved infrarød forbindelse.

XL SOFTWARE PAKKE - OEM versioner

Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2 er installeret på forhånd og findes på Recovery CD'en
MEDION HOME CINEMA XL. Installeret på forhånd og findes på DVD'en
MEDION POWER CINEMA 4.0
POWER DIRECTOR 3.0 SE
POWER PRODUCER 3
POWER DVD 6. Nyd dine video DVD'er i Dolby Digital 7.1 Audiokvalitet*. *kun i forbindelse med passendehøjttalersystemer (medleveres ikke)
CYBERLINK MEDI@SHOW SE
MUSICMATCH
ETRUST ANTI VIRUS (forud installeret og på DVD'en)
VIDEON (forud installeret og på DVD'en)
NERO BURNING ROM 6*** (forud installeret og på DVD'en)
NERO RECODE 2 SE*** (forud installeret og på DVD'en)
MICROSOFT WORKSSUITE 2005. Installeret på forhånd og findes på DVD'en
Microsoft® Word
Microsoft® Works 8
Microsoft® Picture It! Photo Premium 10
Microsoft® AutoRoute 2005
Microsoft® Encarta Encyclopedia 2005

***Du må kun lave kopier af det materiale, som du selv har ophavsretten til, hhv. som du har fået tilladelse til at kopiere fra ophavsrethaveren. Hvis du ikke er opretshaveren hhv. ikke har fået nogen kopieringstilladelse fra opretshaveren, overtræder du muligvis ophavsretten og kan eventuelt være erstatningsansvarlig.

INKL.
Fjernbetjening
Trådløs tastatur
Optisk trådløs mus
Headset med mikrofon

Adgang til Hotline-Service. 3 års garanti.

Og der er jeg lidt i tvivl, er PCI express ikke dårligt, bør det ikke være AGP?
Avatar billede jakand Nybegynder
28. marts 2005 - 21:30 #1
PCI-express er efterfølgeren til PCI.
En port med 16x PCI-express er noget hurtigere end AGP, så det er helt fint ;)
du skal hellere kigge på hvilket grafikkort der er i, je ghar ikke helt styr på ATI's modeller
Avatar billede summer Mester
28. marts 2005 - 21:33 #2
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/P_OFF01.HTM
Øv, min kone siger min 5 år gamle pc er god nok, ellers havde jeg købt denne. Jeg har kun hørt godt om Medion computere
Avatar billede dalle16 Nybegynder
28. marts 2005 - 21:34 #3
det har jeg skam styr på det er perfekt..... det er meget bedre end mit Nvidia Geforce FX 5600...
Nå men så har aldi da en potentiel køber på onsdag....
Avatar billede jakand Nybegynder
28. marts 2005 - 21:37 #4
Så synes jeg da bestemt du skal købe den, 8.000 for en PC af den kaliber er helt iorden ;)
Avatar billede freeman Nybegynder
28. marts 2005 - 21:48 #5
Med alt det indhold, kunne man godt frygte at det støjer meget. Godt nok står der ved CPU "Støjsvag i kraft af AIRXL Heat Pipe-køler og SpeedStep-teknologi", meen, hvad så med alt det andet...

Hvis du kan leve med at de måske lamer noget, så er det helt sikkert et godt bud på en kraftfuld PC. Personlig vil jeg aldrig købe en Aldi PC, da jeg fortrækker selv at samle den af støjsvage og Asus komponenter :)
Avatar billede jewler Nybegynder
28. marts 2005 - 21:59 #6
Som freeman siger det: "frygt støjen". Jeg købte den Aldi solgte i november og den larmer af h...... til!! Jeg måtte ofre 750,- på et dæmpningskit. Nu er du advaret!
Avatar billede freeman Nybegynder
28. marts 2005 - 22:05 #7
Hvis jeg skulle du og købe computer, og ikke ønskede at bygge den selv, vil jeg vælge en hvor de beskriver delene.. dvs. støjsvage blæsere/kølere, hardiske osv.. Evt. et ordenlit kabinet som egner sig til yderlige dæmpning.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
28. marts 2005 - 23:03 #8
For det første var det ikke det jeg spurgte om.
For det andet har min bedste ven også den gamle Aldi pc de solgte og den larmer altså ikke.
For det tredje sidder min far på en Aldi pc som heller ikke larmer.
For det fjerde sidder jeg selv med den sidste bærbar de havde til salg, og den larmer ikke engang mere end min gamle 300 Mhz IBM bærbar.
Avatar billede summer Mester
28. marts 2005 - 23:10 #9
jewler, hvorfor returnerede du den ikke. Det kunne vel ikke tage månedsvis at konstatere din utilfredshed med støjen??

freeman, hvorfor i al verden skulle den støje mere fordi >>Med alt det indhold<< ?? Jeg vil give dig ret i, at der mangler beskrivelser af de komponenter der frembringer støj - Det er dog noget man kan undersøge. Endelig er hvad man kalder støj vel relativt ik'

dalle16, du får ikke bedre pc til den pris. Køb den. Tag den med hjem og start den op. Prøv den af et par uger. Er du ikke tilfreds får du alle klejnerne retur.
Avatar billede summer Mester
28. marts 2005 - 23:12 #10
dalle16, jeg skrev kommentar og så ikke dit indlæg. Hvorfor afviste du egentlig miot svar?
Avatar billede freeman Nybegynder
28. marts 2005 - 23:14 #11
For det femte burde du ikke afvise svar og kritisere de indkommende kommentare på den måde. Hvorfor køber du så ikke den computer, når du nu kender så mange som har en og er tilfreds?

Hvis dit spørgsmål kun var vedr. PCI Express / AGP, så var der jo ingen grund til at skrive alle specifikationer op, men bare søge på Ekpserten "PCI Express AGP" !!
Avatar billede summer Mester
28. marts 2005 - 23:17 #12
Forskellen mellem PCI og AGP er nærmest 0 http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=140737
Avatar billede freeman Nybegynder
28. marts 2005 - 23:17 #13
summer..
Jo kraftige maskine, er kraftigere blæsere og lign. påkrævet. Det er da rigtigt at de ikke nødvendigvis betyder at den skulle larme mere, men i en lavpris computer med høj ydeevne, er det sandsynligt.

Ja, støj er relativt ;)
Avatar billede dalle16 Nybegynder
29. marts 2005 - 07:31 #14
Freeman -> Jeg kritisere skam heller ikke folk, jeg skrev bare hvad jeg vidste og at det ikke var det jeg spurgte om. Og det andet, fordi det bare var nemmere at skrive hele sammenhængen.

Summer -> "Fordi du bare du skrev at du godt kunne tænke dig en, men at du ikke måtte for din kone"...

Det er også fair nok, men jeg synes ikke jeg kan bruge det til meget med henhold til PCI express og AGP
Avatar billede ripoff Nybegynder
29. marts 2005 - 12:07 #15
enig i at forskellen på agp og pci express p.t. ikke er så stor men grafikkort til pci express er ca. 30 pct billigere end tilsvarende kort til agp. Og da pci express sikkert er kommet for at blive og agp efterhånden udfases er det jo ikke et dårligt valg.

En ting er sikkert : man finder ikke tilsvarende pc´er til samme lave pris med mindre man selv kan/vil samle.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
30. marts 2005 - 16:01 #16
Nu har jeg fåt den, og den larmer ikke en klejn... Den kører dejligt og faktisk lydløst eneste man kan høre er når harddisken arbejder, men det er minimalt
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
30. marts 2005 - 16:24 #17
Damn..vidste jeg skulle have stillet mig i kø i morges!! :P

Du må lige prøve at presse den lidt, hvad med lidt doom3 og sårn..hvad siger den til det??

skal lige siges jeg også har en aldi-medion (2,67 ghz), købt for snart 3 år siden, meget  tilfreds! :)
Avatar billede dalle16 Nybegynder
30. marts 2005 - 17:12 #18
Jeg gider ikke installere DOOM 3 hader det spil. Men jeg kan fortælle dig at den kører Farcry i very high uden problemer. Silent hunter 3 uden problem det hakker slet ikke.. Brothers in arms kører også perfekt.....
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
30. marts 2005 - 17:28 #19
Jamen det lyder jo alt for nice! :D

Hvad hvis du hopper rundt mellem tungere applikationer (alt-tab'er), fx. lige skal hoppe ud af farcy eller lignende...? Hvad siger den til det?

Kan du sige noget om hvilket mærke rammene er? -mener nemlig ikke det fremgik af reklamen (hverken på nettet eller uddelingskatalog)?
Avatar billede rifeus Nybegynder
01. april 2005 - 07:36 #20
jeg ved at du kan cykle rundt omkring og finde en aldi hvor du kan skrive dig op til pc'en den kommer snart igen.

de "Western Digital 250 GB Harddiskkapacitet. 8MB Cache Superhurtig 7200 omdr./min" har jeg hørt skulle være lidt dårlige, men er de det? og hvad er skod ved dem?
Avatar billede knudbruun Nybegynder
07. oktober 2005 - 22:30 #21
Er der egentlig mere plads i den aldi-kasse? F.eks. til en ekstra HD?