Avatar billede asc Nybegynder
30. marts 2005 - 00:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte windows trods ny harddisk

Hej,
Min computer har problemer som jeg desperat søger hjælp til. Først meldte harddisken fejl, og da det ikke hjalp at geninstallere windows, mente jeg at denne burde skiftes. Jeg installerede en nyindkøbt Maxtor disk, og denne virkede en dag uden problemer, hvorefter computeren ikke ville starte igen. Det vil sige at den starter fint op, men når windows skal startes går den ned. Jeg mente nu at det måtte være en anden hardwarefejl, og har testet mine RAM og grafikkort uden fejl. Jeg har flashet BIOS, men uden held.

Jeg aner ikke mine levende råd, og har meget brug for et fingerpeg eller måske ligefrem præcis hjælp til, hvad mit næste skridt skal være.

Maskinen:
3000+ Athlon
ASUS A7N8X-E Deluxe bundkort
768 MB DDR RAM
Leadtek A6600 GT - 128 MB RAM

På forhånd tak

Mvh
Avatar billede agazoth Nybegynder
30. marts 2005 - 06:28 #1
Test din cpu - den kan være defekt.
Avatar billede asc Nybegynder
30. marts 2005 - 06:51 #2
Kan jeg gøre det på andre måder end købe en nu?
Avatar billede agazoth Nybegynder
30. marts 2005 - 07:09 #3
Du kan finde proggies til test af både cpu og motherboard her: http://www.liaokai.com/softw_en/test.htm
Avatar billede bubbaa Nybegynder
30. marts 2005 - 07:38 #4
Kan du starte op i fejlsikret tilstand? Du skriver du ikke kan komme ind i bios. Så jeg vil ikke mene det er din cpu.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 09:00 #5
Har du prøvet med et andet ide kabel til din harddisk?
Har du scannet for RAM fejl?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 09:25 #6
Har du prøvet disken i en anden maskine?
Har du scannet harddisken for fejl (med producentens program til dette)?
Avatar billede asc Nybegynder
30. marts 2005 - 14:47 #7
Jeg kan ikke arbejde i fejlsikret tilstand...

Jeg kan godt komme ind i BIOS...

Jeg har ikke scannet rammene, men forsøgt at skifte dem...

Jeg kan ikke scanne harddisken, da PC'en genstarter lige som denne funktion af maskinen selv påbegyndes...

Jeg skal have forsøgt at sætte harddisken i en anden maskine i dag...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 17:55 #8
hvilken harddisk er der tale om?
Avatar billede asc Nybegynder
01. april 2005 - 09:11 #9
Det er en ny Maxtor disk..

Nå, men jeg testede HDD og den fejlede ikke noget... Jeg forsøgte dernæst at udskifte CPU'en til en ældre model jeg havde liggende på lager, og dette hjalp - i alt fald har det kørt et par dage..

Tak for hjælpen :)
Avatar billede agazoth Nybegynder
01. april 2005 - 09:27 #10
Så var det jo din cpu ;-)
Avatar billede asc Nybegynder
02. april 2005 - 23:30 #11
Jeg takker for hjælpen, og glæder mig over nu igen at have en stabil computer :)