Avatar billede suzuki Nybegynder
06. april 2005 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er Tjenesten Messenger?

Jeg har et problem, et vindue bliver ved med at poppe op i forskellige udformninger fra Tjenesten Messenger.

Et af dem lyder sådan her:

Meddelelse fra STOP til ERROR den 06-04-2005  12:16:37.

STOP! WINDOWS REQUIRES IMMEDIATE ATTENTION
Windows has found 47 critical errors.
To fix the errors please do the following:
1. Download Registry Repair from: reg-patch.com
2. Install Registry Repair
3. Run Registry Repair
4. Reboot your computer

FAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO DATA LOSS AND CORRUPTION.

Lidt efter dukker der et andet vindue op som beder en om at gå ind på www.antieye.com.

Bitdefender online scanner kan ikke finde nogle problemer.
AVG-virus scanner kan heller ikke finde nogle problemer, er opdateret.
Jeg har installeret spywareblaster og spywareguard, de er også opdateret.
Zonealarms firewall er installeret, men har ikke været det fra starten.
Jeg har kørt decompulator for at lukke port 115, efter at der kom en 60 sekunders nedtælling i begyndelsen.
Spybot har heller ikke fundet noget.
Ad-Aware SE fandt 2 cookies, som ikke kan have noget med sagen at gøre.

Til sidst har jeg kørt HijackThis.exe version 1.99.1 og loggen fra den er vedlagt her.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:00:29, on 06-04-2005
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v5.00 SP4 (5.00.2920.0000)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\RunDll32.exe
C:\WINNT\System32\sistray.EXE
C:\WINNT\System32\keyhook.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINNT\StartupMonitor.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ypager.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE
C:\WINNT\msagent\AgentSvr.exe
C:\Programmer\ftp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.multinet.no/~trojen/thailand/images/Thailand%20-%20Koh%20Pha-ngan%20Landscape.jpg
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINNT\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINNT\System32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] "C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ypager.exe" -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O14 - IERESET.INF: MS_START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://www.bitdefender.com/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Udover dette, kan jeg heller ikke komme ind i min hotmail account. Det har jeg oplevet før på en anden computer, nå jeg logger mig ind, er skærmen blank og et timeglas på curseren. Jeg har løst
Problemet før ved at geninstallere hele baduljen, men det kan jeg ikke gøre nu.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede suzuki Nybegynder
06. april 2005 - 13:08 #1
Nu kom et nyt vindue der ber mig om at gå ind på errorfixer.com.
Jeg er meget stor modstander af at følge den slags henstillinger, for jeg har en fornemmelse af at det hele vil blive værre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. april 2005 - 13:28 #2
Du kan fixe disse to i HiJackThis:

O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)

Men ellers er loggen ren.

Så skal du slå tjenesten Messenger fra.
Klik start | kør, skriv
services.msc
og tryk enter.
Find tjenesten messenger i listen, højreklik den og vælge egenskaber.
Tryk stop, og vælg deaktiveret i starttype.

Det er en tjeneste som ingen private har brug for og som kun bruges meget begrænset på større netværk.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. april 2005 - 13:29 #3
Og det er den tjeneste som de "spammere" bruger til at forsøge at lokke dig til at klikke på deres link.
Avatar billede suzuki Nybegynder
06. april 2005 - 14:20 #4
Det var da klar besked. Mange tak. Så mangler jeg bare at finde ud af hvorfor jeg ikke kan komme ind i min hotmail account. Den vil jeg så oprette et nyt spørgsmål til.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. april 2005 - 14:23 #5
Velbekomme og takker for point :)

Lige pt har jeg ikke et bud på hotmail-fejlen, men held og lykke med at få den del løst også.