Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 17:41 Der er 19 kommentarer

IE brokker sig i forbindelse med dropdown menu

Hej

http://www.kalonline.dk/ har jeg en dropdown menu
(Felterne "classes & weapons" og "maps & guides" , resten er alm. links)

Det virker fint i Firefox, men IE brokker sig , men siger kun at fejlen er på linje 292 som ikke findes når jeg laver vis kilde ?-)

Men hvad er fejlen som får IE til at brokke sig ?

Selve javascript ligger her: http://www.kalonline.dk/includes/DropDownMenu1.js

Og stammer fra http://gosu.pl/dhtml/mygosumenu.html
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 17:47 #1
Prøv at kigge på linie 282 i DropDownMenu1.js er du sikker på at der skal stå'if (!/item\d-active/.test(parent.className)) {' og ikke 'if (!/item/d-active/.test(parent.className)) {'
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 17:50 #2
Tvivler jeg på, da det bare gav flere fejl, nu i begge browser
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 17:55 #3
måske ligger fejlen på linie 292 i DropDwonMenu1.js..
ser du noget her 'iframe.style.height = div.offsetHeight + parseInt(div.currentStyle.borderTopWidth) + parseInt(div.currentStyle.borderBottomWidth);' som IE skulle brokke sig over ??
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 17:57 #4
Overhovdet ikke, som sagt har jeg ikke kodet scriptet selv.
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 17:59 #5
har det på noget tidspunkt virker. fx før du skiftede farve eller hvad man nu kunne finde på at gøre .. ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 18:02 #6
Ja, http://gosu.pl/demo/mygosumenu/1.1/example1.html

Der virker det fint i begge browsere, og jeg har kun restylet deres , og lavet en minimal struktur ændring så det passede med mit CSS.
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 18:10 #7
tja. det er som at lede efter en nål i en høstak, hvis vi skal finde fejlen.
prøv evt. at kopiere scriptet over. behold stylen, hvis det er muligt...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 18:15 #8
tjaa, eller bare lade dem som brugere IE få fejl, så kan de lære at bruge en rigtig browser.
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 18:17 #9
Jeg bruger IE, og jeg er ikke ene om det, vi er næsten 98% :D
Men du har ret, man (mig) burde en anden browser...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 18:29 #10
nærmere 90% ,Mozilla har faktisk erobret omkring 10% af markedet.

Men kunne godt tænke mig en simpel dropdown menu, som også virkede i IE.
Den jeg havde før var ren CSS , og det kan IE desværre ikke forstå
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 18:33 #11
det er da godt med de %'s, så er der en god grund for mig at skift ;)
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2005 - 18:35 #12
<ole>

Denne her bør du i hvert fald undgå. Den er ikke godt skrevet  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 18:47 #13
Nå, skal vi se på det som uløst ?-( Jeg kan ihvertfald ikke hjælpe... Beklager.
MVH
Louv
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 20:08 #14
olebole

Kan du så anbefale en bedre, en eller tutorial til hvordan man laver en simpel dropdown menu.

CSS delen er nem nok, men ved ikke hvordan man laver tilsvarede JS så det virker i IE.
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2005 - 22:34 #15
Desværre ... der er ofte en god grund til, at noget software koster penge, mens andet kan downes gratis. Jeg har set et par menuer, der er okay - men de koster penge. Jeg kender ingen gratis, der er på et niveau, jeg vil anbefale.

HTML/CSS/JavaScript er ikke godt til at lave den slags i. Der mangler simpelthen teknikker til at efterligne system-features som f.eks. dropdown-menuer - så det er ikke så ligetil at lave  :o|
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 23:00 #16
okay, så tror jeg ,at jeg dropper ideen med dropdown menuer indtil IE engang lærer CSS2 ordenligt.

Og så bruger 2 linjers menu imellemtiden.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
09. april 2005 - 20:43 #17
Er der nogen som følger de skal have points, så sig til , ellers lukker jeg.
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2005 - 20:50 #18
... ikke her  :)
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
26. august 2009 - 21:20 #19
jeg synes bare, du skulle tage dine points igen :)