Avatar billede lervad Nybegynder
19. april 2005 - 23:04 Der er 7 kommentarer

5.1 højttalersæt, kun lyd i 2 ud af 5

Hej

Har købt et medion 5.1 højttaler sæt som jeg har koblet til min bærbare pc (Acer travelmate 8004, lydkort Realtek AC'97).

Mit problem er at kun venstre og højre fronthøjttaler vil spille. resten er tavse.

På bas-enheden er det en knap der skifter mellem stereo og 5.1. Kun ved aktivering af "Stereo" kan jeg få lyd, og stadig kun i de 2 front højttalere. Hvis jeg stiller knappen på 5.1 får jeg intet lyd.

Nogle løsningsforslag?

Er der fordi mit lydkort ikke understøtter 5.1? Burde jeg ikke så stadig kunne spille stereolyd i alle højttalere?
Avatar billede sardinen Nybegynder
19. april 2005 - 23:13 #1
Du kan kun afspille 5.1 hvis det er film og filmens lydspor afspiller 5.1. Almindelig stereomusik spiller kun i de to stereohøjttalere, da de er indspillet sådan.
Avatar billede lervad Nybegynder
20. april 2005 - 07:28 #2
Undskyld min mistro, men kan det virkelig passe??

på mit surround sound anlæg i stuen kan jeg vælge "all channel stereo". godt nok er anlægget en smule mere avanceret.

der er ikke et stykke software man kan downloade der kan konvertere lyden til en form for 5.1 så jeg har stereolyd i alle højtalere?
Avatar billede brianbad80 Nybegynder
20. april 2005 - 11:29 #3
Ved du hvad lervad... for det første er du en taber der køber sådan noget billgt lort, bare fordi du vil imponere damen med lidt elektronik i soveværelset... men måske sku du prøve med en penisforstørrelse istedet? Har du forresten indstillet windows højtalerne til at stå på den rigtige kanal? det kan være et løsningsforslag, men det jeg vil anbefale er at bytte lortet og købe en cardigan!!!
Avatar billede sardinen Nybegynder
20. april 2005 - 11:35 #4
Og ved du hvad, briandbad80, du kan godt bruge et andet sprog. Der er overhovedet ingen grund til, at du taler sådan til andre mennesker. Hvem fanden tror du, du er? Du er anmeldt!!!
Avatar billede lervad Nybegynder
20. april 2005 - 18:55 #5
beklager det useriøse indlæg fra brianbad80. håber stadig på nogle vi be- eller bekræfte om jeg ikke kan få alle fem højttalere til at spille stereo på en gang.
Avatar billede lervad Nybegynder
20. april 2005 - 21:37 #6
som sagt det er denne computer jeg har: Acer TravelMate 8004LMi

understøtter den ikke 5.1?

Jeg har prøvet med en DVD med 5.1 lyd. Den spiller stadig ingen lyd. har også hente en testfil fra Microsoft som sammen med mediaplayer skulle spille 5.1 lyd. stadig ingen lyd fra højtalerne.

det skal dog siges at ved at aktivere 5.1 på bassen kan jeg til en værd tid på bassen til at brumme/spille.
Avatar billede andresenjohnny Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:08 #7
Efter selv at have studeret fejlene i mit eget Creative 6.1 højttaler system, har jeg konstanteret at lydkortet også skal understøtte højttaler systemet. Med højttalerne følger et program til test af højttalerne. Prøv det. Eller tror jeg bare at bærbare har generelt for dårlige lydkort ligesom grafikkort.