Avatar billede brianus Nybegynder
22. april 2005 - 20:09 Der er 8 kommentarer

Drev læser dvd men ikke cd?

Min Lite-On DVD-brænder har fået den mystiske opførsel, at den gerne vil læse/brænde DVD, men stikker jeg en CD i, vil den hverken læse/skrive. Den siger også mærkelige lyde, når der kommer en cd i.

Er det et softwareproblem eller er drevet i stykker?

PS: Jeg har opdateret driver + firmwire på drevet. Det hjalp ikke.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 20:40 #1
siden hvornår er dette problem opstået? systemgendannelse?
Avatar billede brianus Nybegynder
22. april 2005 - 20:59 #2
Næh, jeg var midt i en brænding - startede Outlook op, og så sagde drevet en masse mærkelige lyde og gik i selvsving. Siden har den været gal.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 21:01 #3
tænkte mere på du kunne prøve systemgendannelse.. kan være det kan gendanne noget som er blevet beskadiget efter dit crash
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. april 2005 - 21:15 #4
det lyder lidt som om drevet er ved at sige farvel..
men du kan jo evt. prøve at skifte kablet, og slette ide-controllere, for at se om det hjælper..??
derfor dette link >> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/tv-out.htm
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. april 2005 - 21:16 #5
totalt forkert link oh so sorry..>>>>> http://dbhome.dk/bartfreak//guider/Langsom%20computer2.htm
Avatar billede brianus Nybegynder
22. april 2005 - 21:19 #6
Har prøvet systemgendannelse. Det hjalp ikke. Jeg kigger lige på bartfreaks link.
Avatar billede brianus Nybegynder
22. april 2005 - 21:54 #7
Hmm, der var ikke rigtig noget, jeg kunne bruge på linket. Jeg prøver at købe et nyt drev.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 21:58 #8
ja eller prøv drevet i en anden maskine før du føler dig helt sikker på det er ved at dø.