Avatar billede -samer- Nybegynder
25. april 2005 - 00:27 Der er 18 kommentarer

WINXP boot CD

Hey

Ved i hvor jeg kan hente nogle filer, så jeg ikke starter op i ms dos, så jeg kan installere winXP? der er ingen bootsector på cden, og jeg har ikke 6 disketter til at hente microsofts preinstall til XP, hvad fuck gør jeg, når jeg kun har cdér? jeg har set en masse guider, men det der med at smide bootsector på cden kan jeg ikke finde ud af..
kan i fortælle mig, hvor jeg kan hente noget så jeg kan starte op, uden msdos, også smide min xp-cd i,også virker det?

På forhånd 1000tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. april 2005 - 00:38 #1
Du kan bare købe en original XP CD, den er boot-bar.

Så er du ud over det problem.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2005 - 03:00 #2
Hvis du er så heldig at have haft PC med Win98 /98SE OG 98 cd-rom'en kan du ud fra den lave en boot diskette (DOS) med understøttelse af cd-rom drev.
Det er vel noget i den retning, du efterspørger.

Skyldes dit problem en manglende original XP CD er jeg så inderlig enig med dragonknight. Vil ikke beskylde dig for noget, jeg ikke ved noget om. Kun sige at de "lette" løsninger i første omgang tit giver de "svære" problemer i anden omgang.
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 09:02 #3
Du kan gå ind på bootdisk.com og hente den til win98/98se

Når du har bootet så HUSK lige at kører smartdrv.....er den ikke på disken så få den lige lagt der på
Avatar billede venturer Nybegynder
25. april 2005 - 09:28 #4
Jeg tror nu også dragonknight har fat i den rigtige ende :)

alt andet lige.... hvis man downloader noget fra bootdisk.com kræver det at man har en licens til f.eks. Windows 98 (hvis du henter en Win98 bootdiskkette). Og resultatet bliver blot endnu en bootdisk der starter maskinen op i DOS.

Lad os et øjeblik antage at der faktisk ikke er tale om en ulovlig kopi til at starte med. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at (på baggrund af min oprindelige originale XP CD) lave en CD der inkluderer SP2 i installation. Så kan du følge denne guide:
http://www.msfn.org/articles.php?action=show&showarticle=22

Enjoy :)
Avatar billede venturer Nybegynder
25. april 2005 - 09:29 #5
I guiden står der hvordan du gør OG der er links til de filer du skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 09:52 #6
Formater din harddisk med følgende parametre
format c: /u/s  -> klik enter, når formateringen er færdig ,genstart
opret en mappe på dit c-drev -> kopier i386 fra din XP-cd til den mappe til den mappe du oprettede på c-drevet -> kopier "smartdrev.exe" ind på c-drevet, du kan finde "smartdrev.exe" på din win98 cd. eller på nettet -> genstart -> skriv winnt.exe
nu bliver XP installeret uden cd
Avatar billede -samer- Nybegynder
25. april 2005 - 10:27 #7
nope hverken jeres xp cder eller windows 98disk kan ikke hjælpe her, fordi hvis du bruger win98 disk, så kan den ikke læse NTFS kun cdromdrev.... og hvis jeg bruger en xpcd, så er det ikke alle med bootsector, jeg ejer en gammel xp version, det var ikke engang opfundet dengang :P
men tak for jeres bud...
har os rodet med image filer og tilføjet en boot.ima men det virker sq ik...
Avatar billede venturer Nybegynder
25. april 2005 - 10:42 #8
Jeg har ALDRIG hørt om en original XP CD uden bootsektor. Bootbare cd'er er opfundet før 2000 og dermed også før XP. Men hvis din XP er en del af en recovery løsning fra en OEM maskine kan det muligvis godt være at den ikke kan bootes.

På den side jeg have link til står der dog hvordan man skal bære sig ad. Jeg har ikke noget om boot.ima, men de har selv link til en boot.bin som bl.a. Nero kan benytte til at lave en bootbar CD.
Avatar billede venturer Nybegynder
25. april 2005 - 10:44 #9
Er du sikker på at din maskine kan boote fra CD? Dét er mere sandsynligt end at du har en org. XP der ikke kan boote. Du skal være sikker på at der i BIOS er defineret CD-rom som "First Boot Device".
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 11:03 #10
formater først som fat32 og så under install sig den skal konvetere til ntfs.....
Det virker, gør jeg altid.....

og den til at lave boot cd med er også på bootdisk.com....
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 11:06 #11
"samer" hvis du nu gider læse og gøre som jeg skriver 25/04-2005 09:52:32 så løses dit problem, men det er måske ikke hjælp men en diskussion du søger
Avatar billede mads_ks Nybegynder
25. april 2005 - 13:16 #12
At boote WinXP install uden CD kræver WinXP boot diskette, som består af 6 disketter..! Længere er den ikke..

Disse disketter har man kunne hente på bootdisk.com, men ved ikke om man stadig kan.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
25. april 2005 - 13:17 #13
Hmm.. Fandt en installation til disketterne i alt mit rod. Kan sende dig dem hvis du vil?

MSN og mail: Mads_ks@ofir.dk MSN vil være klart lettest.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
25. april 2005 - 13:24 #14
Eller måske: http://support.microsoft.com/?kbid=310994 <--- Gad ikke kigge det igennem.
Avatar billede venturer Nybegynder
25. april 2005 - 13:27 #15
Helgec: Nu spørger Samer jo efter at løsning der ikke indebærer DOS. :)
Dit svar er helt klart en mulig løsning, men ikke et svar på spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 13:41 #16
"Helgec: Nu spørger Samer jo efter at løsning der ikke indebærer DOS. :)
Dit svar er helt klart en mulig løsning, men ikke et svar på spørgsmålet."
Og hvad mener du helt præcis med ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. maj 2005 - 17:58 #17
Er det lukketid her ?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 19:47 #18
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??