Avatar billede muggemand Nybegynder
25. april 2005 - 01:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til Hp dc530

Jeg har haft min hp computer åbnet...sys ikke rigtig man kan få et nyt grafkkort ind i den satans maskine....er der nogen der ved om det kun er specielle kort fra hp man kan bruge? Kan nemlig ikke selv finde noget på deres hjemmeside..

håber i hjælper.

/Muggemand
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2005 - 02:48 #1
Det var rart at vide hvad sådan en fætter indeholder....  :)
HP har et site over alle modeller, men dc530 synes IKKE at fremgå
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Product.jsp?prodTypeId=12454&prodCatId=82702&locale=en_US&taskId=115

Er du sikker på modelbetegnelsen dc530?
25. april 2005 - 16:08 #2
Det er sikkert d530 også måske CMT eller en SFF. Der er en 8X 1,5v AGP port i.
Hvis det er en dc7100 så er det 2 stk PCI + 1 PCIe x16 + 1 PCIe x1 ingen agp.
Hvis det er ensff model, skal du bare finde et low profile kort.

Det er i øvrigt bambus boards der sidder i dem, så hvor skulle det specielle lige komme fra?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2005 - 18:47 #3
Ja, hvor "skulle det specielle lige komme fra?" - Alligevel er svar fra rogerrabbit noget gætteri med hvis og måske og sikkert. Kan du bruge det til noget?  :)

rogerrabbit - Læs evt. Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede muggemand Nybegynder
26. april 2005 - 21:13 #4
Det er en d530 SFF... Kan jeg godt bare k'be et almindligt graffikort til den og s;tte i?
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2005 - 00:13 #5
Du kan se layout og specifikationer for d530 series pc her, pdf-fil
http://h200007.www2.hp.com/bc/docs/support/UCR/SupportManual/TPM_334098_rev003_us/TPM_334098_rev003_us.pdf

Bemærk på side 1 i højre side står "Other cards" nævnt nogle grafikkort "ATX and low profile bkts". Mener det betyder at der kan benyttes disse kort i ATX format og lav profil = særligt lave kort. Bundkortet har AGP port.

Du kan nok ikke sætte et hvilket som helst grafikkort i, da der ikke er plads nok. Derfor low profile. Husk på det er en SFF = Small Form Factor. De er mindre end normale ATX bundkort.

Er der nogen med bedre bud?
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2005 - 00:22 #6
Du skal egentligt også have fat i denne manual
http://h200007.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c00216074/c00216074.pdf

for at læse om hvordan du kommer til. Se under Hardware Upgrade