Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. maj 2005 - 09:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

C5 prøves kørt over netværk, men "Forkert programkonfiguration"!

ERP programmet MBS C5 ligger delt i en mappe på netværket. Der er 2 windows 98 maskiner der kører programmet fint den vej. En ny maskine er sat op med Win XP, men den melder følgende fejl når man prøver at køre programmet: "Forkert programkonfiguration... prøv at installere programmet igen".

Ekstra info: MBS C5 behøver ikke være installeret som andre Windows programmer. Det er nok blot at alle programfiler ligger delt.
Avatar billede nva Praktikant
06. maj 2005 - 10:56 #1
Skal du måske køre programmet som 'Win98 kompatibelt' ? Bare et forslag/gæt.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. maj 2005 - 13:29 #2
Nej, det er prøvet. C5 kan nu også sagtens køre på Win 2k, ME, XP etc. Jeg kunne forestille mig det måske er noget med sikkerhedsindstillinger. Jeg har prøvet at deaktivere firewall osv, men uden held...
Avatar billede nva Praktikant
06. maj 2005 - 13:47 #3
Gør det nogen forskel om du er logget på som administrator eller alm. bruger, når du kører det fra XP?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. maj 2005 - 15:17 #4
Har du kopieret de nødvendige .dll filer ind i system32 biblioteket på klienten?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. maj 2005 - 21:28 #5
Normalt ligger de dll filer i selve C5 roden. Men har du været ude for at de skulle kopieres manuelt ind?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. maj 2005 - 15:45 #6
Der plejer at være en fil, der skal kopieres til system32.

Den hedder noget med: SH32W???????.DLL

Den starter i hvert fald med SH, og så er der 32 og et W i navnet også.
Kan ikke lige tjekke det lige nu, men prøv om du kan finde den.
Nogen gange ligger den i temp eller et andet biblioteket inde i C5 biblioteket på serveren.
Det er lidt forskellig hvor de regnskabsfolk ligger det, når de starter programmet/regnskabet op.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
07. maj 2005 - 16:42 #7
Du er ikke helt forkert på den med de DLL filer. Filerne er SH22W32.DLL og SHW32.DLL, men C5 plejer selv at brokke sig over hvis de mangler. Jeg har prøvet at kopiere C5 mappen over på C:, og der vil C5 godt starte op.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. maj 2005 - 17:40 #8
Det er ikke et permissions spørgsmål. Hvis den kan kører lokalt på C:, så skal den også kunne kører på et share, der er mappet til et lokalt drev bogstav.

Er du sikker på at den bruger du bruger, har fuld rettigheder (eller bare modify) til sharet???

Ellers må jeg melde pas! Har aldrig oplevet problemer med C5, det kører bare, så snart man har kopieret SH22W32.dll filen til system32 og givet de rigtige rettigheder til sharet.

P.S. SHW32.dll plejer ikke at være nødvendig.
Avatar billede r-data Novice
09. maj 2005 - 21:01 #9
Jeg har haft præcis samme problem i dag. Det blev løst ved at fjerne de sidste nye xp-opdateringer og hotfixes.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
10. januar 2006 - 08:42 #10
Autoexec.nt var blandt andet beskadiget, en XP fix løste problemet.