Avatar billede mandula Nybegynder
08. maj 2005 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Opgradering af Concorde C5 Version 1.80 Built #92

Hej

Jeg investerede for nogle år siden i regnskabsprogramet Concorde C5 V. 1.80, Men for nu tit den advarselsbesked at Databasen ikke længere er stor nok. Har hørt at man muligvis kan købe en udvidelse til programet? Men såvidt jeg har forstået drejer det sig udelukkende om at man skal have nogle koder som man skal indtaste som på den måde udvider database kapaciteten. Uden at der skal bruges meget tekniske fraser er der så nogle der kan fortælle mig præcis om der er tale om koder og om dette er relativt simpelt, eller om man er nød til at købe en program opgradering, til mange tusinder kroner, hvor konsulent bistand vil være nødvendigt! Jeg har umiddelbart ikke brug for diverse opgraderinger til programet på nuværende tidspunkt, og håber derfor ikke en opgradering er nødvendigt.

Mvh
Mandula
Avatar billede dma Nybegynder
08. maj 2005 - 18:31 #1
Du skal bare købe noget ekstra database kapacitet hos din C5 forhandler. Så får du fremsendt et nyt kodebrev med de relevante koder og så taster du koden for database ind under Generelt/Tilpasing/Adgangskontrol/Koder - og vupti - så kan du putte flere data i databasen uden at den "brokker" sig. Det kræver ingen opdatering, opgradering eller teknisk kundskab, kun at man kan læse 8 tegn og taste dem ind det rigtige sted - og så at man betaler for det, selvfølgelig. Du kan købe 25, 100, 250, 500 m.m. ekstra MB ad gangen.
Avatar billede dma Nybegynder
08. maj 2005 - 18:31 #2
Det var altså et svar!!
Avatar billede mandula Nybegynder
08. maj 2005 - 20:29 #3
Okay... udmærket.... Har du evt. nogen idé om hvormeget sådan nogle ekstra mb koster ?
Avatar billede dma Nybegynder
09. maj 2005 - 07:38 #4
25MB: 1.575
125MB: 6.615
250MB: 12.075
500MB: 22.050
2.5GB: 88.200
Avatar billede dma Nybegynder
09. maj 2005 - 07:39 #5
Priserne er excl. moms
Avatar billede mandula Nybegynder
09. maj 2005 - 14:40 #6
Aha... ja .. det er heller ikke helt billigt kan jeg ses :) Lige et sidste spørgsmål:) ved du noget om hvormange mb der er med til Concorde C5 V. 1.80?
Avatar billede r-data Novice
09. maj 2005 - 21:22 #7
Der følger 20mb database med i en grundpakke.

Et alternativ til at købe mere mb er at lave en komplet eksport / import af al data til et underbibliotek du opretter til formålet. Dette gøres under Generelt/Tilpasning/Vedligehold/Multi/Export database
Afslut herefter C5 og omdøb C5data.dat til Cxdata.dat
Start herefter C5 igen. Herved dannes nu en ny blank database (sig nej til diverse opdateringskørsler). Import data ind i systemet igen med Generelt/Tilpasning/Vedligehold/Multi/Import database. Herefter fylder databasen typisk 30-40% mindre. Går det galt så slet c5data.dat og omdøb cxdata.dat tilbage til det gamle navn.
Avatar billede mandula Nybegynder
09. maj 2005 - 22:14 #8
okay.. 20 mb ... det var ikke meget... Mht til det trick man kan gøre virker det umiddelbart nogenlunde enkelt, men er det en fejl i programmet eller hvad at man sådan udenvidere blot ved at eksportere og importere kan reducere databasestørrelsen med 30 - 40 % ?
Avatar billede dma Nybegynder
10. maj 2005 - 19:47 #9
Nej, det er ikke en fejl. Teknisk set kan den bare ikke genbruge spildplads direkte. Derfor skal der ovenstående lille manøvre til at frigøre evt. overskydende plads.

MEN - med mindre du først sletter/rydder op i modulerne, er det tvivlsomt at du får særlig meget ud af det. Du kan komprimere gamle poster og/eller slette i de relevante moduler under Periodisk/Oprydning.

Om 20MB er meget eller lidt? Kommer an på hvor mange transaktioner man har. Jeg har kunder som har kørt 5-6 år på 20 MB i en lille virksomhed og her er det alt rigeligt, mens en virksomhed med 50 ansatte og 100 fakturaer om dagen skal bruge meget mere. Så det kommer an på behovet. Men for at sætte prisen forskelligt for små og store virksomheder har man valgt dette som en parameter man kan skrue på!
Avatar billede mandula Nybegynder
10. maj 2005 - 20:06 #10
Okay...

Jeg siger mange tak for svarene
her er 150 point !
TAK