Avatar billede lotte48 Nybegynder
09. maj 2005 - 14:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

C5 - ver. 3,0 - periode på Deb/Varekontoudtog

Jeg har brug for at få sat det udvalgte datointerval på den standardrapport i C5, som hedder DebVareKontoudtog.

Jeg har forsøgt mig med at indsætte &FraDato og &TilDato - men jeg er ingen ørn til det, så jeg kan ikke få vist datoerne på udskriften.

Det skal ikke bruges til andet end at vise, hvilken periodeafgrænsning, der er valgt for rapporten.

Hvor skal der indsættes hvad ???

/Lotte
Avatar billede jasman Nybegynder
09. maj 2005 - 14:21 #1
Du behøver som sådan ikke at skal programmere noget.
Du kan vel nøjes med som bruger, at angive at du vil have udskrevet afgrænsningerne på rapporten.

Når du har sagt OK til afgrænsningerne i rapporten, får du vinduet Udskriftmuligheder.
Når du angiver PRINTER, SPOOLFIL eller TEKSTFIL i Skriv til feltet, kan du når du trykker på knappen PARAMETRE sætte kryds i feltet "Udskriv afgrænsninger".

Det resulterer i, at første side af rapporten, indeholder de indtastede afgrænsninger som en forside, hvorefter den egentlige rapport så følger.
Avatar billede r-data Novice
09. maj 2005 - 21:40 #2
Det er generelt et svagt punkt i C5 / XAL. Der burde være et sted hvor man med et direkte opslag kunne se indtastede afgrænsninger. (De er jo gemt et sted, for C5 husker det næste gang man udskriver samme rapport). Hvis nogen ved HVOR det gemmes, så skriv endelig.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
09. maj 2005 - 23:44 #3
->jasman
Jeg kender din mulighed - men den er ikke tilstrækkelig.
Der ønskes datointerval i udskriftens overskrift.

/Lotte
Avatar billede Broholm Novice
10. maj 2005 - 10:04 #4
De gemmes internt i kernen og der er ingen mulighed for at få fat i disse værdier inde fra rapporten. Desværre. :-(

Det er bl.a. derfor at Fra-Til datoerne i DebKontoudtogExtern skal indtastes i en Prompt-box i stedet for i QT-boxen.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
10. maj 2005 - 20:37 #5
-> broholm (og andre)

OK....  Jeg har forsøgt med prompt-koden derfra, men fik det ikke til at virke. Ud over koden i Prompt - hvor skal jeg så initiere/erklære/kode ??
Og hvad skal der stå?

/Lotte
Avatar billede jasman Nybegynder
10. maj 2005 - 21:11 #6
Jamen så koder vi :).

I INIT-TRIGGEREN (ALT+F6 og CTRL+F6 og ENTER på feltet FORMLER når du har rapport-layoutet åbent) på rapporten tilføjer du følgende kode efter de to første MacroLoads:

#MACROLOAD(QUERY)

Efter variabeldefinitionerne:
REAL &TotAntal
REAL &TotBeløb

tilføjer du:

DATE        &FraDato
DATE        &TilDato

#Prompt(CurUserId(), &Report)
    "Datointerval",,
    #StrPrompt("Periode")            #GetDat(Dato1) '  ' #GetDat(Dato2),
#PromptAbort(25,8,Parametre)

SET &FraDato        = Dato1
SET &TilDato        = Dato2

SET LagPost.Dato    = Dato1
#QT_FILL(LagPost,Dato,"FROM")
SET LagPost.Dato    = Dato2
#QT_FILL(LagPost,Dato,"TO")

Denne kode vil initialisere QT'en med fra og tildato tastet ind i promptboksen.
Ligeledes vil variablerne &FraDato og & Tildato være initialiseret med fra og til dato.

Nu skulle det være en smal sag for dig, at få stoppet variablerne &FraDato og &TilDato op i headeren på rapporten.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. maj 2005 - 10:24 #7
-> Jasman

Tusind tak....

Det virker......... men jeg undrer mig.

Jeg måtte fjerne

DATE        &FraDato
DATE        &TilDato

før koden blev accepteret..
Ved du hvorfor???

/Lotte
Avatar billede jasman Nybegynder
25. maj 2005 - 10:26 #8
Havde du de to variable defineret et andet sted (altså var de der i forvejen) ?
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. maj 2005 - 19:43 #9
-> Muligvis.....  Jeg lavede en ny kopi af
stamdard-rapporten - og der virkede din kode, præcis
sådan som du har skrevet den. Og det var dejligt. Tak!

/Lotte
Avatar billede jasman Nybegynder
26. maj 2005 - 08:30 #10
Velbekomme.