Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
09. maj 2005 - 21:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan retter jeg et bilag i C5

Hej

Jeg har haft en transaktionsfejl i min C5 :-(

Det er gået helt galt i et vareforbrug, som skulle kurs reguleres.

Det skulle være muligt at gå ind og ændre i et bilag....evt. med et "udviklings værktøj", er der nogen der kan hjælpe med, hvordan man gør dette, og om man evt. skal have fat i et program til dette.

Det er en transaktion under en faktura som har valg at forkert vareforbrug....Hvordan ændre jeg det...

Jeg vil gerne ind og ændre det, ikke bare lave nogle modposteringer, da tallet er "helt hen i vejret", så jeg tror ikke jeg sådan uden videre kan lave en modpostering.......Det ligner sgu en system fejl.......Men jeg har kun den ene, så ønsker bare at rette op på den.

Mvh
Avatar billede r-data Novice
09. maj 2005 - 21:36 #1
Det er noget fyfy, but here we go:
I console udgaven går du til generelt / Tilpasning / Udviklingsmenu / dbd / Ret / Kerne. Find FinPost kartoteket og tryk ENTER. Under Feltbehandling / Ret ændrer du BeløbDKK og BeløbVAL til "udfylde under rettelse" til JA. Skynd dig herefter ud med F3 inden nogen opdager det ;-)
Under generelt / Tilpasning / Udviklingsmenu / Lst / Kør / Ret kan du nu ændre tallene i beløbVAL og BeløbDKK i listbilledet Finpost. (Men sig det ikke til nogen)
Avatar billede mariaf Juniormester
09. maj 2005 - 22:09 #2
Du burde have et spark i din dertil indrettede - det er ikke vores opgave at undervise i svindel!
Avatar billede r-data Novice
09. maj 2005 - 22:29 #3
Vil man svindle med regnskaber kan man gøre det på 1000 måder, denne måde at "gå bagom" C5 på vil ingen da vælge. Men metoden er nødvendig i de tilfælde C5 virkelig har lavet "helt hen i vejret" posteringer med feks. valuta, hvor en ompostering ikke er mulig. Undlad venligst sjofelt og nedladende sprogbrug i dette forum.
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. maj 2005 - 09:56 #4
1000 tak r-data..........og du har ret, det er ikke til svindel...men netop en postering, som er rigtignok, tal er bare ikke...de kom helt ud af den blå luft.........ikke rart, så sådan en fejl vil man jo gerne rette.....

Glæder mig til at prøve det om lidt.....
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. maj 2005 - 13:07 #5
Til r-data

1000 tak, det virker, det er lidt surt når der er sådan en transaktion det går helt i sort, måtte også rette LagPost, men nu ser den også rigtig ud......

Skal selvfølgelige checke den hele vejen rundt....

Men du skal have tak...

Hvis du smider et svar...er der point....
Avatar billede mariaf Juniormester
10. maj 2005 - 19:11 #6
Jo, det er svindel. Du har nemlig skjult for revisor at du har et problem.
Og en ting er dig, men hvad med alle de andre, der nu kan læse denne post?
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
25. maj 2005 - 13:38 #7
Nå, den skal jo lukkes...og r-data melder sig ikke, og mariaf kan af absolut ikke få 100% point  :-)