Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. maj 2005 - 04:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Efter BIOS går det i sort ?

hej med jer..
Mærkeligt prob jeg har fået.lige pludselig kunne puteren kun komme til der hvor windows starter op (før log ind billedet) og derefter gik den i sort.
Alt kører på pc,jeg kan komme i bios og bios bekræfter alle mine stumper i maskinen.
Nå besluttede så at formattere alt og det gik også fint , men den kommer ikke længere end til lige før der hvor pc skal finde harddisken og derefter gi` mulighed for at se og ændre på partionerne.Det billede af partionerne dukker aldrig op, den står bare og leder efter en disk , ligesom hvis der havde været en SATA disk i og jeg havde glemt at trykke F6 under opstarten for at installere en satadriver fra disketten..
har haft udskiftet følgende dele med andre:
Harddisk-grafikkort-ram.
Kan det være en cpu fejl der opstår sådan lige pludselig ?
Systemet er flg:
Win XP dk , Amd 2200+ , ASRock K7VT4A Pro ,kingston pc3500 1024, WD IDE harddisk.
Har prøvet at resette bios og haft alle dele koblet fra ´, men det hjalp ikke på problemet..
Ny CPU ?
Har du nogen ideer?
På forhånd tak og undskyld den lange "smøre"..
Avatar billede mr.malmros Juniormester
14. maj 2005 - 06:51 #1
Jeg syndes en gang at ha' samme problem, hvor det viste sig at være en død ram. Kan du teste dem i bios?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. maj 2005 - 07:07 #2
prøver lige..
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. maj 2005 - 07:25 #3
Satte dem over i en anden puter..De virker perfekt..
Nogen link til problemet? jeg kan ikke Google nogen..
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2005 - 09:10 #4
Har du prøvet at clear CMOS?

Har du clocket den?

Sidder dine RAM i de korrekte DIMM's?

Tjekket med en anden CPU?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. maj 2005 - 13:58 #5
Rammene sidder jo der hvor de altid har gjort..
Har haft clearet bios.
Har ingen cpu liggende jeg kan bytte med.
Nogen der kender et link til en side , hvor man kan
se et symptom og derefer en mulig fejlkilde.?
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2005 - 12:50 #6
Det vil jo kræve der fremkommer en fejlkode?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
15. maj 2005 - 16:29 #7
huset: Tænker mere på eksempler som, " Mit diskettedrev lyser hele tiden"
Nogen eksempler på forskellige råd om hvad der kan være gået galt..
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
15. maj 2005 - 16:30 #8
Har bestilt en ny cpu..Så får vi at se...
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 13:49 #9
huset: Tænker mere på eksempler som, " Mit diskettedrev lyser hele tiden" --> Ved stikket, for du har vendt det forkert.
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
17. maj 2005 - 13:57 #10
Jo jeg kender godt den fejl og mange flere.
Var mere sådan en side med mange forslag til hvad der kan gå galt
jeg tænkte på..
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 13:59 #11
Test med en ren installation af win og med alle driver installeret
Tjek køling af køling CPU
Skift derefter en komponent af gangen evt Ram>CPU>PSU og så MB tilsidst

Gem denne da den er en god fremgangsmåde næste gang:

1: Ram ud og i (tænd evt. uden ram for at sikre sig fejlbip kommer)
2: 1 ramblok hvis man har mere end en blok, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet), ellers skulle der gerne komme fejl bip

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobotherboard tilbage
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
17. maj 2005 - 14:11 #12
huset: Det må da siges at være et svar..Godt nok..
Men kender du et link til en side med generelle fejl?
Du skal nok få 200 point for dit gode svar ovenover..
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 14:13 #13
Det jeg smider indeholder ALLE fejlkider hvad angår hardware. Ellers skal du starte forfra med en format C:
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
17. maj 2005 - 14:17 #14
Ok super duper..Takker..
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 14:28 #15
Np