Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 21:19 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside i publisher kan ikke vises med modem?

En kammerart har et problem med sin hjemmeside lavet i publisher
Den vises fint hvis man har en hurtig forbindelse. Men folk med modem, isdn eller langsom adsl.
Jeg kender intet til publisher og ved ikke om spørgsmålet passer i kategorien
Det eneste jeg kan se er at koden bag index filen er "et stort MS kode helvede"....og så fylder index også flere MB
Nogen som ved hvad man kan gøre? Eller er det bare ulempen ved at bruge et brugervenligt MS produkt?
Siden kan ses her
www.superpost.dk
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2005 - 21:33 #1
det er fordi publisher ikke er beregnet til at lave web-sider med. Publisher er et DTP-program og er ifølge min mening ubrugeligt til andet. Den genererer en masse mærkelig og ubrugelig kode, og tager uhyggelig lang tid at loade (som du skriver fylder index over 2 mb og jeg tror at det er fordi de 2 billeder (top + baby) fylder alt for meget.
Benyt et hvilken som helst andet program til at lave web-sider (vel at mærke et program son er beregnet til det)
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 21:49 #2
DTP hvad står det for?
Det har indbygget hjemmeside funktioner jo. Så derfor skulle man tro det også duede rimelig til det.
Jeg er enig i det ikke er optimalt. Jeg ville selv aldrig bruge det. Men for en som gerne vil have noget nemt , ja så er det nemt :o). Ligesom Frontpage er nemt...men heller ikke laver super kode
Billederne fylder i øvrigt ikke alverdens omtrent 50kb
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2005 - 21:49 #3
sød unge..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2005 - 21:52 #4
siden er alt for tung.
FP er sikkert bedre i dit tilfælde, ellers skal du måske til at læse php, el. lign..??
Jeg er overhovedet ikke haj til web, men kan godt se at koderne er vildt uoverskuelige.
I FP kan man rydde lidt op i koderne bagefter, og lige checke med en valiator (W3)
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2005 - 21:59 #5
DTP = Desk Top Publishing  (opsætning af hæfter, brochurer, bøger, avis o.s.v.)
Hvis han har adgang til Frontpage, bør han absolut bruge det (koderne er ikke totalt umulige og det er meget let at benytte)
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 22:33 #6
Jeg har fuldt tjek på asp, php mm.
Som sagt er det en kammerats og han har nada forstand på hjemmesider. Og har heller ikke lyst til det. Han vil bare gerne have en nem løsning, og blev skuffet over mange så ikke alligevel kan se det
Derfor tænkte jeg at spørge her. Måske nogen kendte et fiks man kunne bruge i publisher så den lavede det anderledes...måske?
Elllers må jeg jo foreslå ham fronpage, det er ikke helt så nemt men dog stadig nemmere end hardcode det.
Kender nogen andre programmer end dem?
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2005 - 10:37 #7
FP er absolut lige så nemt som at benytte som Publisher  (det er jo en meget enkelt wysiwyg editor)
Det lille hæfte fra IDG/Libris koster i omegnen af kr.70,- og er godt givet ud. Udover det kan han jo gå på biblioteket og se hvad de har af bøger/hæfter om FP.
Konklusion:  Overtal ham til at smide publisher væk som web-editor, og lad ham bruge det til det, det er beregnet til: nemlig dtp
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
17. maj 2005 - 10:42 #8
hoho, Frontpage er ligeså elendig som alt andet.

Hjemmesider skal håndkodes !
Avatar billede busschou Praktikant
17. maj 2005 - 10:47 #9
Det er helt fint at der sidder en masse nørder herinde og siger alt skal håndkodes
Det havde jeg advaret min ven om
Jeg håber alle I super nørder så også bygger jeres egen bil fra starten af?
I bygger også jeres eget hus
Og i fanger selv jeres egne dyr og slagter dem til aftensmad
I komponerer også jeres egen musik
FOR SÅDAN FÅR MAN JO DET BEDSTE - MEN BESTEMT IKKE DET NEMMESTE
--
For folk som gerne vil have en nem løsning uden sætte sig ind i programmering er eneste mulighed at bruge et brugervenligt program
Jeg er med på hvad der bedst!
Jeg vil gerne vide hvad der er så at sige "det bedste af det værste"
Altså hvilke programmer laver rimelig ok kode i forhold til de er bruger venlige
Jeg kender selv kun FrontPage, Publisher og har hørt om Dreamveawer mener jeg
Men der findes vel konkurenter?
For det er altså ikke alle som gider sætte sig ned og kode
Jeg koder selv (ikke for sjovt jeg læser til datalog).
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2005 - 10:47 #10
alister crowley >>  som begynder vil jeg ikke give dig ret, men efterhånden som man bliver mere og mere krævende, bliver man nødt til at kunne lidt/meget håndkodning.
Enhver wysiwyg-editor er en ski'go indgangsport til at komme igang.
Bare min ydmyge mening ;o)
Avatar billede busschou Praktikant
17. maj 2005 - 10:49 #11
alister_crowley >> så bruger du vel slet ikke office?.. for word fx lægger jo også en masse slam kode i dine dokumenter.. så bruger du selvfølgelig TEX eller LaTeX hver gang ikke ;o)
Godt så :P hehe
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2005 - 10:50 #12
busschou >>  O:))
Hvis din kammi har FP, så lad ham benytte det. Hvis ikke, er der jo et program son Webwriter fra Stones Software  http://www.stoneware.dk/
Avatar billede busschou Praktikant
17. maj 2005 - 11:01 #13
hmm håber ikke jeg lød for sur...for det er jeg ikke
Bare irriteret over folk som ikke kan tænke længere end til deres egen lille kode håndbog ;o)
Eksperten er jo for eksperter, derfor håbede jeg enten der sad en publisher ekspert som kunne fortælle hvorfor den har så mange hjemmeside layouts, når det åbenbart ikke virker okey.
Eller at der sad en som kunne sige "ved du hvad, det her program skal du bruge i stedet for det er bare super"
Jeg har nu luret at publisher ikke er specielt godt
Så jeg lader spørgsmålet stå åbent til hvis nogen andre skulle kende andre gode nemme programmer til designe hjemmesider i for folk som ikke kender asp,php,eller html
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. maj 2005 - 11:01 #14
Du kan sige til dig kammerat, at han skal holde for øje hvad outputtet skal bruges til, f.eks. print, web... Ved han ikke hvilket type program der skal bruges, kan han jo altid spørge dig eller nogle herinde. Læg mærke til jeg skriver hvilken type program og ikke hvilket program, da det tit er en religionskrig, om man bedst kan lige det ene frem for det andet.

Personligt vil jeg anbefale Dreamweaver, men det er forholdsvist dyrt at få fat i, fordelen er her at det både kombinere wysiwyg og håndkodning, så man kan gøre som man har lyst til, uden af det slamkode som Frontpage laver. Derudover findes der bl.a. Adobes Go-Live, som vidst gør det samme, men det har jeg kun kigget lidt på for længe siden.

Så til lige din ven, vil jeg anbefale Frontpage til hjemmesider, og Publisher til DtP-opgaver. At Frontpage laver slamkode, kan der vidst godt ses igennem fingre med, hvis man holder målet for øje.
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2005 - 11:19 #15
mener jeg er rimelig godt inde i Publisher, og det er altså kun egnet til dtp (på husmandsniveau)
Grunden til at MS har lavet funktionen "web-sider" i publisher og mange andre af deres programmer, må vel ses som et udslag/udslæt af "sindsforstyrrelse i gerningsøjeblikket", eller at få folk i gang med at kreere websider, hvorefter man så får samme chock som din ven og begynder at kigge sig om efter en "rigtig" wysiwyg-web-editor og så falder over FP.
Essensen er: benyt et program til det, det er beregnet/bedst til. Og som startprogram til kreering af websider, kan FP absolut anbefales, da det er let og umiddelbart at gå til. Dreamweaver har jeg ikke kendskab til og Adobe Go-Live kræver meget indlæring og her er det en stor fordel, hvis man kander lidt til adobes andre programmer m.h.t. opbygning, værktøjspaletter, pladsholdere o.s.v.
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2005 - 11:03 #16
Hvis du vil hjave et rimeligt godt, forholdsvis enkelt og dog stadig nogenlunde brugervenligt værktøj til at lave hjemmesider med, så se på Stone's Webwriter.

www.stoneware.dk
Avatar billede busschou Praktikant
20. maj 2005 - 11:06 #17
Jeg tror valget falde på frontpage
Hvis nogen ønsker points så send svar ind
tak for kommentarer :o)
Avatar billede hcma Novice
20. maj 2005 - 11:11 #18
svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. maj 2005 - 12:12 #19
.O)