Avatar billede myth Nybegynder
16. maj 2005 - 21:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

embed font

jeg ønsker at embedde en font i tekstfelter der oprettes ud udfyldes dynamisk.

min kode der opretter tekstfelterne ser ud som følger:

onClipEvent(load)
{
    this.createTextField("mytext",1,0,0,0,0);
    mytext.autoSize = true;
    mytext.border = false;
    myformat = new TextFormat();
    myformat.color = 0x000000;
    myformat.font = "Barbies Jalous Sisters"
    myformat.bullet = false;
    mytext.text = this.word;
    mytext.setTextFormat(myformat);
    this.mytext._x = (this.mytext._x - this.mytext._width);
}

on(rollOver)
{
    myformat.underline = true;
    mytext.setTextFormat(myformat);
}
on(rollOut)
{
    myformat.underline = false;
    mytext.setTextFormat(myformat);
}

on(press) { _root.findWord(this.word,"left"); }

nu troede jeg jo at flash fungerede sådan at jeg blot kunne oprette et tekstfelt på alm. vis og så tilføje fonten der og det så ville være gældende på alle tektfelter... men så heldig er jeg tilsyneladende ikke...

hvordan gør jeg?
Avatar billede pyroman Nybegynder
16. maj 2005 - 23:07 #1
Har du husket at embedde fonten på det ikke-scriptede textfield??

Men her i koden ovenover bruger mytext ikke embeddede fonts, så det burde jo virke hvis du har fonten installeret.
Avatar billede myth Nybegynder
16. maj 2005 - 23:51 #2
det gør det skam også... hvis JEG har den installeret :)
Avatar billede cpufan Juniormester
18. maj 2005 - 15:03 #3
//nu troede jeg jo at flash fungerede sådan at jeg blot kunne oprette et tekstfelt på alm. vis og så tilføje fonten der og det så ville være gældende på alle tektfelter... men så heldig er jeg tilsyneladende ikke...//

det bør virke
Avatar billede myth Nybegynder
18. maj 2005 - 15:11 #4
det gør det dog ikke... jeg har netop løst det og det fungerer nu.

løsningen er følgende actionscript i første frame af dokumentet

this.embedFonts = true;
textfieldname.textFont = "fontname";