Avatar billede vinge Nybegynder
23. maj 2005 - 21:53 Der er 3 kommentarer

Bliver smidt af kabelmodem

Hej
Nu er jeg godt nok ved at være "sk..." træt af at mit kabelmodem mister forbindelse til internettet. Jeg har et kabelmodem af mærket SurfBoard 3100 og en trådløs router (accespoint) af mærket NetGear WGR614v2. Jer arbejder meget med min bærbare pc af mærket IBM R51 rundt om i huset. Ofte bliver jeg desværre smidt af - altså Kabelmodemets aktivitetslys (gul) er gået ud, og jeg må genstarte både kabelmodemet og accesspoint. Der er desværre ikke noget fast mønster om hvornår det sker - om det er efter stand by, lukket eller den bare står og venter på nye indput. Jeg har prøvet at opdateret software og resat, men det ser desværre ikke ud til at hjælpe. Kan du hjælpe???
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2005 - 22:10 #1
Kontakt din internetudbyder og få det byttet - det er vel kun lejet?
(Så tror jeg nemlig du skal tie stille med at du har opdateret softwaren...)
Avatar billede vinge Nybegynder
26. maj 2005 - 12:45 #2
Et Netgear accesspoint/router lejer man da ikke??
Hvorfor skal jeg tie stille med, at jeg har opdateret software, det har TDC da selv foreslået? Jeg synes dit svar er lidt underligt - det giver i hvert fald ikke mange løsningsmodeller.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2005 - 19:50 #3
Nu skriver du jo ikke HVAD du opdaterer softwaren på, så gik naturligvis ud fra at du havde opdateret på BÅDE kabelmodem og accesspoint/router!

Måske er mit svar underligt, men når du undlader at skrive hvem din internetudbyder er, ja så er man vel nødt til at gøre det den forsigtige vej og ikke anbefale noget der er ulovligt (har selv Stofanet, og jeg må ikke opdatere software selv!!!)

Hvis nu du havde gjort lidt mere ud af at beskrive problemet, så havde du sikkert også fået flere svar/kommentarer.

Hvad siger TDC til dit problem? Jeg går ud fra at disse er kontaktet som det første???