Avatar billede plaursen Nybegynder
23. april 1999 - 00:00 Der er 17 kommentarer

Installationsfejl SU-0013

Jeg har fået installeret en ny harddisk (IBM Deskstar 10,1 GB). Jeg har derefter fået et problem med at installationen af WIN98, der kommer en SU-0013 fejl, dette sker også hvis jeg prøver installation af WIN95.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!
Avatar billede ruprect Nybegynder
24. april 1999 - 00:43 #1
Efter nogen søgning på http://www.dejanews.com/ vil jeg umiddelbart sige:

Fdisk og formater igen.

Dette er hentet fra:
http://www.generation.net/~hleboeuf/suwin.htm

SU-0013 Source file: SETUP.TXT, Windows 95.
To set up Windows 95, your startup drive must be an MS-DOS boot partition. If your startup drive is an HPFS or Windows NT file system, you must create an MS-DOS boot partition before running Setup. For more information, on creating an MS-DOS boot partition, see the documentation that came with your computer.
If you have LANtastic networking or SuperStor compression, see those sections earlier in this document for more information.

- Michael
Avatar billede plaursen Nybegynder
24. april 1999 - 22:41 #2
Jeg har prøvet at lave fdisk, samt formatering - enda op til flere gange.
Det virker ikke.
Avatar billede thoeger Nybegynder
24. april 1999 - 23:37 #3
hvis du står i dos på c: og skriver dir svarer den så med "filen ikke fundet" eller noget i den dur??? Fordi så er det ikke harddisken den er gal med!
Avatar billede plaursen Nybegynder
25. april 1999 - 12:38 #4
Ja det er muligt at både læse og kopier til c:(jeg har prøvet med nogle diverse filer) - Meddelsen kommer ved installationen, når den skal til at kopier filer til c:
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. april 1999 - 20:15 #5
Skynd dig at få harddisken byttet! Garantien dækker helt sikkert.
Avatar billede jumper Nybegynder
26. april 1999 - 19:22 #6

Svaret er simpelt:

Når du formaterer din harddisk, skal du IKKE inkludere system filer (io.sys, msdos.sys, comand.com, ...)

Ellers tror installationsprogrammet, at der findes et operativsystem i forvejen.

Ovenstående løste det akkurat samme problem hos mig!

/Thor
Avatar billede plaursen Nybegynder
27. april 1999 - 00:39 #7
Hej jumper...
Nu er jeg ikke den store computer nørd!

Vil du venligst give mig en udførelig vejledning på hvordan jeg skal gøre? (Hvordan formaterer man uden system filer? m.v.)

Så er der helt sikkert 100 point til din konto.
Avatar billede thoeger Nybegynder
27. april 1999 - 08:26 #8
du skal bare skrive format c: /q så er det hurtigt overstået! /q betyder at det går hurtigt, efter dette skulle disken gerne være helt tom
Avatar billede holger Nybegynder
04. maj 1999 - 02:08 #9
drop det 95 under støtter ikke drev større ind 8,5 jeg har selv haft det problem skift til 98 så sku det hjælpe
Avatar billede thoeger Nybegynder
04. maj 1999 - 08:22 #10
hvis det er problemet kan du da bare dele disken op i flere dele. Det gør du jo bare inde i fdisk
Avatar billede qreg Nybegynder
04. maj 1999 - 21:58 #11
Tjek først at selve computeren overhovedt understøtter diske større end 8.4 GB. Jeg havde et ligende problem med min 13 GB harddisk, hvis du ikke kan bruge alle 10.1 GB skal du have en disk manager fra IBM (den er pisse svær at finde, så vidt jeg husker), jeg kan godt sende den til dig, hvis du er intereseret.
Avatar billede plaursen Nybegynder
04. maj 1999 - 23:10 #12
Jeg har fundet ud af, at mit bundkort ikke understøtter hardisk's over 8,4 GB. Jeg prøvede derfor at bruge disk manager (uden held), derefter prøvede jeg hardisken på en anden computer, der var der ingen problemer med installationen!!! Jeg er derefter blevet henvist til at opdaterer min bios, er der nogen der tror det vil hjælpe? Jeg er lidt bange for at flashe en ny bios, så jeg vil lige høre om dette kan være fejlen?
Avatar billede gigy Nybegynder
07. maj 1999 - 09:33 #13
F-disk og farmater igen
Good Luck!!!!
Avatar billede jvn Nybegynder
11. maj 1999 - 22:51 #14
Flash din bios. Jeg havde nøjagtig samme problem med et mb. efter at have opgraderet bios'en til nyeste version, var problemet løst. Da problemet så var løst solgte jeg mb. Hvilket mb har du for øvrigt ???
Og forresten, hvad er du bange for ;-) - Kender du mb-navnet har du ingen problemer. hvis du vil have lidt vejledning så lad høre fra dig. Jeg skal gerne hjælpe.
Avatar billede pcfreak Nybegynder
23. maj 1999 - 21:48 #15
Plaursen:
hmm har haft samme problem

du skal bare fjerne partitionen og så lave en ny og til sidst formatere det virkede hos mig :)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 1999 - 22:41 #16
husk at aktivere drevet =)
Avatar billede chruker Nybegynder
06. juni 1999 - 05:28 #17
Sørg evt. for at den partition som Windows skal installeres på, starter inden for de første 8,4 Gb af harddisken.