Avatar billede qaybdiid Nybegynder
31. maj 2005 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

åben Link ud af framen

Hej Exp'er

Har altid ikke kunne lide frames..
nu driller de..

Jeg skal have åbnet et link, der er placeret i frame "ude af" framen.. det skal nok ses, før det forstås ..

link http://www.tasaid.a2.nsbase.com/frames/
Avatar billede lolife Nybegynder
31. maj 2005 - 21:54 #1
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så vil du gerne have et nyt vindue til at åbne med den ønskede side i, når man klikker på linket? Dette gør du ved at tilføje kommandoen target="_blank" efter din href="http://google.com", så vil google-siden åbne i et nyt vindue. Hvis du ønsker kun at arbejde i samme vindue, skal du bruge target="_parent", så vil det nye vindue åbne i "roden" af din side (i din mainframe)
Ellers må jeg foreslå at du arbejder i tables i stedet for frames, da de langt hen ad vejen kan klare de samme opgaver som frames, men ikke er nær så besværlige at anvende for hverken dig eller din slutbruger.

Med venlig hilsen
Jesper
Avatar billede qaybdiid Nybegynder
31. maj 2005 - 22:13 #2
det er ikke alm. link..
det er window.open() .. og jeg har forsøgt med top.window.open() ..
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2005 - 22:34 #3
<ole>

Nej, det er ikke en window.open(), der åbner noget der  :)

Der er tale om et lag, der ligger i - og derfor tilhører - dokumentet i højre frame. Det vil du aldrig kunne løfte ind over de andre frames eller udenfor vinduet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede qaybdiid Nybegynder
04. juni 2005 - 11:38 #4
indså det senere :)
tak for tippet Ole