Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
01. juni 2005 - 19:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ny puter stopper under installation af XP samme sted hvergang

Har samlet en computer bestående af flg. dele:

AMD Sempron 2800+
Asus K8V-x
512 Mb Corsair Value DDR400 (en blok)
350W strømforsyning
40Gb IBM
Styresystem Win XP PRO

Nå nu til problemet.
Starter pænt op i bios og detekter alt hardware incl. 512mb ram.
Starter op på installationen af XP helt normalt indtil der hvor der står "installer Windows Nu tryk enter" og så de andre to valgmuligheder jeg ikke kan huske.
Normalt ville den så komme  dertil hvor man kan trykke på escape tasten og derefter se partionerne med mulighed for at ændre eller fjerne partioner.Men den kommer kun dertil hvor "installer Windows nu tryk enter" og de to andre muligheder.
Når så man trykker enter for at installere Windows kommer der den skærm hvor den normalt holder et par sekunder og så er skærmen der hvor man kan se partioner ved at trykke escape tasten.Men den står bare og hænger og diskettedrevet lyser op hele tiden og så sker der ikke mere..
Hvis jeg bare lader den boote op på harddisken , der findes en gammel windows xp pro på den , ja så kommer den hele tiden med den der smøre at den er nødt til at tjekke  disken , (annuller diskkontrol ved at trykke på en tast ) men uanset hvor meget jeg trykker for at undgå den tjekker disken forsætter nedtællingen , lige til der er 6 sekunder til at annullere i. Og den stopper præcist der hver gang jeg prøver.Dette sker når jeg starter op i fejlsikret.
Under alm start af windows (ej fejlsikret) stopper den hvergang
samme sted under opstart , men kommer aldrig ind i Windows.
Harddisken indeholder en windows der er installeret med andet bundkort.Har opdaget at disken er i FAT32, hvis det kunne have nogen betydning.

Har prøvet udskiftning af flg dele:
Harddisk / ram til (Kingston Hyperx pc 3500) / PSU til (Enermax 350W)  / grafikkort / kabler.

Har prøvet flg:
Resettet bios med jumper.Haft batteriet ude i fem minutter,under opstart holdt "insert" tasten nede ,Haft alle unødvendige kabler koblet væk, alle indstikskort undtagen grafikkort væk.

En anden "sjov " ting:
I bios genkender den alle 512 mb ram.
Men sætter jeg bios til disable hurtig start , så tæller den kun til 256 mb ram og fryser så.

Har prøvet alle delene i anden puter ram/grafikkort/ osv. alt virker 100%.

Monstro mit Asus bundkort ikke kan lide de der Corsair Ram ?
Har bestilt 2 stk Samsung 256 MB DDR RAM PC3200 400  , er det en "fejlbestilling" ? tror i at Asusbundkortet bare ikke kan køre med Corsair ram ?
Al hjælp modtages med kyshånd og points !

Med Venlig Hilsen
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2005 - 21:50 #1
du skal nok snarere være opmæprksom på ramfejl/uoverenstemmelse, WinXP er meget følsom overfor fejl her.
Udover det er det en god ide at Loade bios Default, eller optimize bios.
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
01. juni 2005 - 23:47 #2
Uoverensstemmelse , hvad betyder det? bundkortet kan ikke lide Corsair?
bestiller noget Samsung ram, det burde kunne løse problemet ?
Har loadet bios default og optimize bios...
Alle delene fra "defekte" puter har været sat over i anden puter hvor de virker perfekt..
Hvad kan der ellers være galt? Synes jeg har prøvet alle fiduserne..suk
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2005 - 23:58 #3
XP er ikke glad for en disk med operativ system, som er installeret på "en anden" maskine.

Hvad med at få fat i en WIN98 BOOT diskette, og fjerne partitionen på disken, og så oprette en ny. Derefter kan du boote på XP CD og installere.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
12. juni 2005 - 13:42 #4
har haft samme problem. FEJLEN VAR AT DISKEN HAVDE VÆRET BRUGT FØR.

dragonknights fremgangsmåde skulle gerne løse problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 11:03 #5
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
18. juni 2005 - 23:29 #6
he he det var en kombination af alle jeres løsninger på probs..
derfor deler i "pointsne" :))
Takker så mange gange , den har kørt upåklageligt siden igår 17juni..
Det tog sin tid..TAK for hjælpen..
Retaxes ,dragonknight, send lige et svar..
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2005 - 11:45 #7
lukketid?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
22. juni 2005 - 19:10 #8
Ja ja Dragonknight er faldet i søvn.Vi kan jo ikke vente på et svar fra ham i flere måneder.. :))Retaxes du var heller ikke sådan særlig hurtig..LOL
Så i deler i porten..
Takker for hjælpen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2005 - 20:04 #9
hehe, ja men jeg takker for pointene..