Avatar billede mediandesign Nybegynder
02. juni 2005 - 14:41 Der er 5 kommentarer

Hvordan undgår man at det hakker når billedet skal bevæges/zoomes

Hey

Problemet er når man har et billede, og det ska kører glat til den ene og den anden side, så hakker det totalt. Det bevæger sig ikke rigtigt. Og det samme sker når man zoomer ind (det ska ligne at det zoomer ind til 100%).

Har I nogle idéer om hvad man kan gøre?

Info: kører med 1 pixel pr. frame - har et billede på 1100 px i bredde - hastigheden er på 30 frames.

Vh: Kasper
Avatar billede mediandesign Nybegynder
02. juni 2005 - 14:55 #1
SPØRGSMÅL FORTSAT:

I princippet skal billedet bevæge sig med mindre end 1 pixel pr. frame. Dvs. at Flash skal interpulere et bitmap. Er der nogle der ved hvordan man gør det...eller om der findes en component, som kan gøre det?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
02. juni 2005 - 16:22 #2
Kan du ikke smide koden der bevæger billedet her:
Der er meget forskel på ydelsen hvis du f.eks har en masse der loader grafik etc. i baggrunden ell.lign...
Avatar billede mediandesign Nybegynder
02. juni 2005 - 16:39 #3
Til: pegasus72

Jamen det er sådan så der bliver kørt i selve flash 7...Så derfor har det ikke noget med kode at gøre. Det skal først prøves af i programmet.
Håber du måske så kan hjælpe.

Vh: Kasper
Avatar billede docks Nybegynder
02. juni 2005 - 21:25 #4
hmm 1100px bred billede :S - har ikke selv prøvet at zoome/flytte så stort et billede, men kunne godt forestille mig at det giver nogle performance problemer :S

Kan du prøve at forklare hvilken "effekt" du vil skabe? Måske er der enden måde at gøre det på?

Når jeg har noget virkeligt tungt som flash skal afvikle så sætter jeg nogle gange quality=LOW, det har dog nogle ulemper :(
Avatar billede mediandesign Nybegynder
03. juni 2005 - 09:45 #5
Hej docks

Der er ikke rigtig nogen effekt på den måde. Det der er problemet er, at man ik ka lave det sådan så det ligner at man kigger med et video-kamera (så det ka man jo nok godt kalde for en effekt). Men det hakker bare lige meget hvad. Så hvis du måske havde en anden løsning en det med quality...ville det være fedt.
Du kender ik et eller andet program, der enten hører til flash...eller som måske ikke fylder så meget når det bliver lagt ud på nettet?

Vh: Kasper