Avatar billede 1234qwer Nybegynder
02. juni 2005 - 16:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Låst styresystem

Jeg har for nylig købt en pc i Aldi som var præinstalleret med
Windows XP Home. Jeg vil gerne i stedet installere Win XP Pro men det kan jeg ikke få lov til. Maskinen vil ikke boote på min cd, heller ikke selvom jeg har formateret harddisken. Ligger der skjulte filer på harddisken som skal slettes - hvad gør jeg?
Avatar billede gratis Nybegynder
02. juni 2005 - 17:01 #1
er den sat til at boote fra cd i BIOS ?
Avatar billede gratis Nybegynder
02. juni 2005 - 17:04 #2
PS.vi for ingen mails fra Eksperten iøjeblikket pga. fejl fra E's side så der ka gå lidt tid inden der blir svaret...
Avatar billede gratis Nybegynder
02. juni 2005 - 17:15 #3
ps.ps opgir support iøjeblikket, er ikke til at følge med i når vi ingen mails for...
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2005 - 17:29 #4
Det lyder forkert at computeren ikke vil boote hvis din cd er i orden, men du kan jo evt. bruge denne fremgangsmåde http://www.eksperten.dk/spm/618639
Avatar billede 1234qwer Nybegynder
02. juni 2005 - 17:40 #5
Ja den booter fint fra den supportcd der fulgte med maskinen og som iøvrigt indeholder XP Home
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2005 - 18:50 #6
Så tror jeg det er din cd der er problemet
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2005 - 19:01 #7
Hvis du har mulighed for det kan du evt. downloade og brænde den boot-cd der ligger på http://www.helgec.dk/bootcd.html, herefter booter du på cd-en og sletter alle dine partitioner med "DELPART" som ligger på cd-en. Du skal dog være sikker på at der ikke ligger f.eks. drivere til din computer på en skjult partition
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. juni 2005 - 20:16 #8
Du har vel brugt denne procedure:
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Er din XP Pro CD en original ?

Nu fremgår det ikke om din PizzaBox har diskettedrev men en mulighed:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=83f53be9-28fa-40e8-8ec2-631504ef5e26
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. juni 2005 - 20:22 #9
Jeg synes nok at have set dig før:
<1234qwer>: Hvad med lige at følge op på disse GAMLE spm. som stadig hænger:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=1234qwer&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Du har oprette en stor håndful spm. med ALDRIG vendt tilbage selvom der er flere brugbare kommentar/svar fra seriøse brugere - altså spild af tid for dem ??? Og sansynligvis også her i dette spm. ???

Så ved I andre også det !!!
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 20:49 #10
slut med hjælp herfra indtil der er ryddet op.
Avatar billede 1234qwer Nybegynder
04. juni 2005 - 08:19 #11
Jeg beklager naturligvis hvis jeg ikke har fulgt gældende regler, men det har ikke været hensigten og hvis nogen vil forklare hvad det er jeg forventes at gøre, skal  jeg gerne følge op på det!
Avatar billede gratis Nybegynder
05. juni 2005 - 04:42 #12
Avatar billede 1234qwer Nybegynder
05. juni 2005 - 09:02 #13
Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 16:22 #14
Og hvad var det så der hjalp ? hvordan fik du det til at køre ?
Avatar billede 1234qwer Nybegynder
05. juni 2005 - 18:29 #15
Nej jeg har ikke fået installeret XP PRo endnu, men jeg takker fordi fik et hint til hvordan man skal acceptere/afvise svar. Jeg synes stadig det er problematisk at få det til at virke selvom jeg har prøvet både at markere navnet i venstre side og jeg har også klikket på det ,men resultatet er ikke altid det samme.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2005 - 17:43 #16
Ja men jeg takker også fordi jeg måtte spilde din tid