Avatar billede edske Nybegynder
06. juni 2005 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken firewall til dette?

Jeg skal bruge en firewall som jeg kan connecte til med windows xp vpn klient. Det skal ikke være noget som www.smoothwall.org eller lign. men en dedikeret firewall...

Og den skal helst holde sig under 3000 kr.
2 vpn klienter er rigeligt.

Smid nogle svar...

\Claus
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2005 - 21:58 #1
Så skal du have fat i en box. f.eks. en zywall 2 eller en zywall 5, 5 koster lidt over 3.000,-
Avatar billede edske Nybegynder
06. juni 2005 - 22:14 #2
og der er ingen problemer med at connecte til den den som roadwarrior?
Avatar billede edske Nybegynder
06. juni 2005 - 22:16 #3
Avatar billede edske Nybegynder
06. juni 2005 - 22:19 #4
Jeg synes at de skriver man skal bruge SSH Sentinel til at connecte med.....
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
06. juni 2005 - 22:59 #5
Hej Claus, jeg kan varmt anbefale Zywall 2WE (http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=64509) Den understøtter GRE protokollen og diverse udgaver af PPTP. Den kan klare 2 vpn tunneler og koster 2,300 + moms) Så mon ikke det er sådan en du skal have fat i :-)
Den konfigureres let og simpelt via http.
Avatar billede bmww Nybegynder
08. juni 2005 - 15:15 #6
...så vidt jeg ved understøtter Zywall'ene ikke L2TP el. PPTP, jo passthrough, men ikke selv som VPN server! Skal man bruge Zywall skal man have en VPN bagved, f.eks W2K3 Srv.

På et tidspunkt løb jeg ind i en router der understøtter PPTP/L2TP som server, jeg tror det var fra Level One, og den var meget billig (..det kan også være det var en Jensen).
http://www.level1.com