Avatar billede ove.c Nybegynder
14. juni 2005 - 23:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Optage fra båndoptager analog (kasette) til PC media Player

Er det muligt at optage fra en gl. kasette båndoptager- Analog - og lægge det afspillede ind på Handdisken som et digitalt signal - Windows media Player - som man kan gøre med en músik CD?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 00:18 #1
Ja det kan du gennem dit lydkorts line-in port.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 00:19 #2
Det kan godt ske, at du skal ud at købe ledning, for lydkortet anvender som regel stereo mini jack stik.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2005 - 01:03 #3
...og når du har tilslutte anlæget til pc'en med fono -> mini jack -> line-in, og skruet op for "lydstyrken" på line-in forbindelsen under "indstillinger for lydstyrke" kan du åbne programmer -> tilbehør -> underholdning -> lydoptager og optage lyden mv.
Eller downloade en recorder på nettet: http://www.google.dk/search?hl=da&newwindow=1&q=audio+recorder&spell=1
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juni 2005 - 01:18 #4
Her er en dansk vejledning i .pdf-format - godt nok fra 2002, men princippet er godt nok.
H-klik på dette link på siden "Vejledning i at overspille LP/Minidisk/Bånd til CD" og vælg Gem som, hvis du vil downloade pdf-filen til egen disk
http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips.html

I vejledningen er anvendt GoldWave som lydredigeringsprogram.
Som alternativ kan anvendes et godt, gratis program, Audacity, som kan hentes her
http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede ove.c Nybegynder
15. juni 2005 - 19:53 #5
tak til jer allesammen - jeg var indtil nu ikke klar over at der var svar - jeg må have glemt at sætte mærke der hvor man skal markere at man vil modtage en mail - jeg begynder at eksperimenterer med sagerne
Avatar billede ove.c Nybegynder
27. juni 2005 - 10:10 #6
Så er jeg tilbage igen - jeg hentede programmet AUDACITY - det dækker sådan set mit behov lige PT - jeg havde problemer med at få lyden ud af båndoptageren og ind i PC eren - da alle mine afspillere er bundet sammen med min forstærker - så der var ikke flere udgange på forstærkeren - jeg brugte så hovedtelefon udgangen direkte til PC eren - men det virkede ikke - jeg satte så en mixer mellem hovedtelefonstikket og PC eren og så virker det - mine point går nok til halifax - men også tak til jer andre - hvordan giver jeg HALIFAX mine point?
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juni 2005 - 01:18 #7
Laver et svar til dig her.  :)

Og god fornøjelse med konvertering af din gamle musik til digitalt. Står selv over for en lign. opgave - når jeg får tid, som den "gode" undskyldning altid lyder. Pøj, pøj....