Avatar billede proff Nybegynder
22. juni 2005 - 23:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Sammensætte billeder

Hejsa ærbødige hjælpere.

Jeg har to billeder, som jeg gerne vil have sammensat.

1. Et naturlandskab.
2. En stor styg mand.

Jeg åbner begge billeder, og i den ene kopier jeg så manden, jeg åbner så det andet billede og trykker "paste". Dog er der hvid baggrund omkring manden (billede 2), hvordan fjerner jeg det, sådan man ser manden stå foran landskabet, uden alt det hvide grisseri? :)
Avatar billede food_life Nybegynder
22. juni 2005 - 23:20 #1
Fritskrab manden - gem som psd fil og lav samme øvelse
Avatar billede sbot Praktikant
23. juni 2005 - 00:58 #2
prøv i laget med manden at sætte det til multiply. det kommer lidt an på den baggrund det ligger over hvor godt det bliver men det er da forsøget værd, hvis man ikke er den helt skarpe photoshoper. ellers er der jo altid den mulighed at man akn sende billederne til simon@bottiger.dk og lade andre gøre det sure job :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. juni 2005 - 21:28 #3
Du kan fx brug quick-mask, til at få fjernet bg på billed med manden.
http://www.picturecorrect.com/photoshoptips/separation.htm
Avatar billede weblex Nybegynder
23. juni 2005 - 21:40 #4
Klik med tryllestaven på det hvide. Klik på delete - og væk var det...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. juni 2005 - 21:49 #5
>>weblex selvf ;)
hvis bg vel og mærke har samme hvide nuance hele vejen igennem. Men det kan medføre at billedet bliver lidt hakket i kanterne
Avatar billede weblex Nybegynder
23. juni 2005 - 21:59 #6
Jep - det skal bruges med omtanke :o)
Avatar billede sonnic Juniormester
03. juli 2005 - 15:42 #7
Du kunne evt bruge denne fremgangsmåde:
http://www.villysonnichsen.dk/lag_masker3.html

Held og lykke med projektet. Villy
Avatar billede weblex Nybegynder
29. juli 2005 - 21:40 #8
proff -> måske skulle du lukke her?
Avatar billede jl76 Nybegynder
10. september 2005 - 17:43 #9
Brug magic wand redskabet i tools - wælg herefter i menuen select / inverse, herefter kan du kopiere kun manden over i landskabet
Avatar billede proff Nybegynder
08. april 2007 - 13:29 #10
Lukning forsinket en årrække .-)