Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
07. juli 2005 - 00:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asus 6800 Ultra blæserstyring via software

Har kig på dette grafikkort.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125304
Asus 6800 Ultra.
Har hørt en synge om at den ikke kan blæserstyres via software
som normalt på Asus ? Nogen der ved noget om det?
Skal man hellere købe et GT kort, det kan måske blæserstyres via software,
eller hvad..
Asus 6800Ultra til en pris af ca 2850kr må da være et godt køb eller hvad ville du købe hvis det var dig?
Takker for alle indlæg , det kan spare mig og alle andre for at købe "katten
i sækken "..

Med Venlig Hilsen
Avatar billede positron33 Nybegynder
07. juli 2005 - 01:41 #1
Hejsa

Først og fremmest, hvilke spil spiller du mest, eller vil du gerne spille?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
07. juli 2005 - 01:45 #2
Quake 3 er min favorit, men vil også gerne være bare lidt "fremtidssikret" :))
Avatar billede positron33 Nybegynder
07. juli 2005 - 02:03 #3
Okay.

Asus grafikkortet, som er baseret på et af Nvidia´s chipset, er uden tvivl bedre end ATI-baseret grafikkort (som f.eks. 850 XT), i f.eks. Doom 3, og en del andre spil. Det eneste sted hvor kortet halter lidt i forhold til f.eks. Radeon 850 XL, er Half-Life 2. Men alligevel vil du kunne køre det spil flydende, med høje indstillinger..

I Quake 3 er der ikke den store forskel på kort i samme prisklasse, du vil kunne køre Quake 3 med fuld indstillinger. Samtidig med at det vil køre fuldstændig flydende naturligvis.

Eftersom du er Quake 3 fan, vil jeg helt klart anbefale dig Asus 6800 Ultra kortet, som du selv fandt frem til. Det er fint gearet til fremtiden, og især til Doom 3. Jeg har hørt rygter at Quake 4 sandsynligvis bliver udviklet med Doom 3 motoren, så du skulle også være godt gearet hér..

Det fede ved Asus kortet er desuden at det ikke optager ekstra plads, i forhold til andre mærker, som er baseret på samme NVIDIA chipset (så vidt jeg husker). Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget software, som kunne styre blæseren, men.. du kan altid udskifte den, hvis den larmer for meget. Jeg tror at Arctic Cooling NV Silencer 5 er ret stille, hvis det er...

Men kort sagt, jeg tror ikke du kan få en kat i sækken med det kort :)
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
07. juli 2005 - 02:06 #4
Kort og kontant !! Super duper.
Tak skal du have.
Avatar billede positron33 Nybegynder
07. juli 2005 - 12:22 #5
Det var så lidt. God fornøjelse med dit nye kort =)