Avatar billede foxeye Nybegynder
11. juli 2005 - 12:36 Der er 1 kommentar

D-link 824 vup eller Zyxel 335wt

Hej
Hvilken trådløs router skal jeg vælge, mit netværk skal bestå af 2 bærbare og 1 stationær komputere. Jeg har desuden en printer jeg skal have med som netværksprinter, HP photosmart 1218 (kan denne printer køre på printserver via usb)? Hvilken af de 2 routere er nemmest at installere.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 12:55 #1
Du kan altid sætte en printer op til at køre som printerserver på et lokalnetværk, så længe den er en delt resourse, og du på den/de andre PC'ere har tilføjet printeren som en netværksprinter. Det kræver selvfølgelig, at PC'en med printeren er tændt, før de andre kan anvende den som printer.

Routere er ikke svære at installere nu om dage, så derfor skal du se på, om den opfylder dit behov, og ikke mindst om den kan "tale" med din internet leverandør med den protekol, som han anvender.