Avatar billede nce Novice
11. juli 2005 - 12:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

jeg skal på ferie sd-kort hvad skal jeg købe

Hej drenge og piger, jeg står og skal på ferie og jeg har et videokamera der bruger sd-kort 1 gb og et digital kamera der også bruger sd-kort 256 mb, mit spørgsmål er så når jeg har fyldt begge kort op med billeder og film hvad skal jeg så putte det over på hvis jeg ikke har lyst til at slæbe min laptop med mig, kan man købe noget ligesom en kort læser med indbygget ram min. 10 gb hvor man kan sætte kortet i og så overføre det, er der nogen der har en god ide til hvad jeg skal købe, håber at i forstår mit spørgsmål.
Hilsen
Thomas
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 13:06 #1
Der fåes en harddisk, som blot skal kobles til 220 volt, og som kan tage dine SD kort, og øverføre indholdet til disken.
Avatar billede x-lars Novice
11. juli 2005 - 13:54 #2
http://www.danskdatasalg.dk/vareliste_new.asp?menuid=2365 - bare én af mange forskelllige - søg efter "Photobanks"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2005 - 14:35 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2005 - 14:38 #4
Korrektion, der er skærm, men ikke til visning af billeder:

Amitech Travel Disk II

40GB 2.5 ekst. HD  kr. 1.499,00 m/moms
60GB 2.5 ekst. HD  kr. 1.699,00 m/moms
80GB 2.5 ekst. HD  kr. 1.999,00 m/moms
100GB 2.5 ekst.HD  kr. 2.499,00 m/moms

Amitech Travel Disk er en lille batteridrevet harddisk med cardreader. Travel Disk læser ikke mindre end 16 forskellige kort-typer, så Travel Disk kan anvendes til næsten alle typer digital kameraer.

Er du på tur med dit digital kamera og tager flere billeder end dit kamera kan rumme, sætter du blot kortet fra kameraet i Travel Disk og overfører alle billederne til Travel Disk. Så er der plads til nye optagelser.

En lille trykknap på Travel Disk gør den nem at betjene og på det store display kan du se status på overførslen af fotos og status på batteriniveau.

Travel Disk er batteridrevet, den vejer kun 250 gram og da den ikke er større end at den kan være i skjortelommen, kan du have den med overalt, hvor du har dit kamera med. Du kan også bruge Travel Disk som almindelig ekstern harddisk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 14:40 #5
Det var den jeg læste om i CFA.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2005 - 14:41 #6
Flere vigtige data som jeg ikke lige fik med (på tænker selv at købe sådan en amitech, da den også kan bruges som ekstra harddisk):

Understøttede Hukommelsesmoduler

SD
MMC
MS
MS PRO
MS Duo
MS Duo Pro
MS Magic Gate
MS Magic Gate Duo
CF Type I/II
SM
Mini-SD (Med Adapter)
RS-MMC (Med adapter)
MicroDrive
MicroStor
Når Travel Disken er tilsluttet computeren, kan medierne tilgås som en alm. kortlæser

Understøttelse af USB hastigheder

USB 1.1
USB 2.0

Strømforsyning/lader

Ekstern 100-240V, 50-60Hz, 0.5A

Indbygget batteri

Li-ion genopladeligt batteri (3.7V x 1) 1200 mAh
Kan lade vha. USB stikket

Batteritid

2 timer

Vægt

250 gr (inkl. harddisk og batteri)
Kan variere pga. af harddiskens lagerplads

Dimensioner

Længde 117mm
Bredde 78mm
Højde 23mm
Avatar billede martin_moth Mester
11. juli 2005 - 15:11 #7
Jeg har sådan en travel disk fra amitech, og det spiller max. Køb den!
Avatar billede nce Novice
11. juli 2005 - 15:32 #8
Præcis hvad jeg ledte efter james takker for hjælpen
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 15:44 #9
Velbekomme  !