Avatar billede hotmailing Nybegynder
09. april 2001 - 02:19 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Fuck point\'ne på eksperten.dk (igen)

Hvad er det her for et forum????

Da min kære eksnevø, (som jeg snakker ALT for lidt med), fortalte mig om eksperten.dk, kikkede jeg forbi og syntes at, det er sgu da et sjovt sted det her, dels er det på dansk, og dels er der altid (næsten da) en masse svar på de spørgsmål som bliver stillet, og det med at man får point==kravle op af en rangstige, var noget nyt for mig at finde i et hjælpeforum. Det er sgu da en go\' ide! (mange svar) Jeg oprettede mig som bruger, \"osku\", og begyndte at deltage i debatten. Samme aften fik jeg 30 point (utilsigtet) og det gav mig \"lidt af et kick\", jeg kravlede op af rangstigen!!!!
Så de efterfølgende dage brugte jeg en del timer på eksperten, point skulle jeg jo ha\'!!!
Og opdagede hvordan tonen i indlæggene kan være absolut kedelig, temmelig fandenivoldsk.
F.eks var der en som havde et spm om en funktion på en webside han havde lavet, husker ikke spm-nr. :o( og her er der en som laver et indlæg og skriver \"fy for en grim side\". Det havde intet med spm at gøre, var blot et komplet useriøst indlæg! Senere samme aften laver jeg selv samme nummer, en eller anden spørger om PWS, og spm er ret gammelt, 14 dage eller så\'n og ingen er kommet med et indlæg. Så jeg skriver en kommentar: \"skift til apache\". Simpelthen direkte affødt af kommentaren fra tidligere, \"Fy for en grim side\". Bad,bad attitude!!!

Nå, men pointjagten gik videre.........................................
Og jeg opnåede da også at blive lettere stresset, der er jo mange konkurrenter.

Men fandt efterhånden ud af at, nok er det en RIGTIG god ide at lave en \"rangorden\" i et hjælpeforum, men den måde man bliver \"rangeret\" på, tildelingen af pointene, er en knap så god ide.
Dels jokker folk på hinanden for få point, dels prøver folk på at snyde, (så\'n er mennesker jo også), og dels må det sgu da være trist at ha\' opbrugt sine point?

Så for bl.a. at skabe lidt debat omkring pointsystemet, oprettede jeg et spm \"Fuck point\'ne på eksperten\" og kunne \"lokke\" med de 160 point jeg havde optjent. De 300 fra starten ville jeg gerne gi\' tilbage til admin.
De efterfølgende dage deltog jeg kun med kommentarer, fordi jeg ønskede ikke nogen point, omend jeg jo gerne ville deltage på eksperten, være behjælpelig hvis jeg kunne.
Det er jo vel det et forum er til for, at hjælpe hinanden?
Jeg ville senere lukke mit spm med et konstruktivt forslag til en ændring af pointsystemet, men var desværre ikke hjemme de dage jeg selv havde sat som deadline for mit spm, så mit \"velformulerede\" og VELMENTE forslag som jeg havde brugt en del tid på, kunne jeg desværre ikke levere som tiltænkt.

Men inden jeg når hjem, hvad sker der så? Jeg bliver sgu da slettet!!!!!!!!
Pludselig kan jeg ikke logge ind længere?????
Så jeg sender en mail til admin:

Hvorfor er jeg blevet slettet?
          > Hvis jeg er da?
          > Jeg har ikke mulighed for at logge ind på
          > eksperten.dk med brugernavn osku og password
          > php?
          > Siden bliver bare hvid?
          > Ligeledes er spørgsmålet \"fuck point\'ne på
          > eksperten.dk\" (spm.nr. 56525) blevet slettet?
          > Er det fordi i mener jeg er en fare for
          > eksperten.dk?
          > Eller er der bare gået lidt ged i computeren.
          >
          > Hvis jeg er blevet slettet er det da for
          > dårligt at i ikke sender mig en mail?

Efter et par dage får jeg så svar fra admin:

Du er slettet, fordi det er for useriøst.

          Jeg håber du vil deltage igen, og respektere at mange bruger sitet som
          hjælp, og der derfor ikke er brug for en masse forstyrrelser, som dit
          useriøse inlæg.

FUCK IT, useriøs var det ihvertfald ikke min mening at være, men admin kan åbenbart ikke tåle kritik.

Nå, men admin en ting, selve eksperten.dk en anden ting tænkte jeg, og da jeg (inden jeg blev slettet) efter at have læst et \"snydeindlæg\" havde oprettet endnu et brugernavn, (en test i snyd: Brug Iexplorer til et brugernavn og netscape til et andet!!!), kunne jeg jo bare køre videre. Og de håbede jo også at jeg ville deltage igen, så det var jo bare \"keep on smoking\"

Men jeg gider sgu ikke, det her forum er alt for tit for useriøst, eller også er det bare danskere som er så\'n (i mine øjne er det nu point\'nes skyld), så hvis du er logget på her og nu, kan du måske score nogle nemme point med et hurtigt, gerne kortfattet!!! :o) svar. De bliver vel formodentlig taget fra dig????!!!!
Jeg er selv snart \"up in smoke\"

M.h.t. til mit \"velformulerede\" og VELMENTE svar, slettede jeg det fra min harddisk straks jeg kom hjem, hvilket jeg fortryder lidt i skrivende stund, men det kørte på at man kunne få tildelt en karakter fra 0 til 8 for sine svar.
0 for useriøse kommentarer og 8 for perfekt svar. Spørgeren skulle ha\' mulighed for at gi\' alle svar en karakter, hvis han ønskede, og derved kunne alle få noget ud af det, hvis de leverede et brugbart svar. Flere svar kan jo sagtens levere \"den endelige\" løsning.
\"Rangordenen\" kunne derefter udregnes i karaktergennemsnit, hvilket stadig ville efterlade en \"etter\" (forresten, fuck dig erikjacobsen, for din kommentar til mit ovennævnte slettede spm. (gu\' ve\' om du ik\' sæl a\' en sny\'er?)) men også en langt bredere vifte af \"kompetente nørder\", og ingen ville være kede af ikke at kunne få svar p.g.a. manglende point, og snyderiet ville (formodentlig) være langt mindre.
Og hvem gider få en 0-karakter?

http://www.eksperten.dk/spm/58717
http://www.eksperten.dk/spm/25169
http://www.eksperten.dk/spm/63016
http://www.eksperten.dk/spm/59802

Men okay, mange brugere er glade for eksperten, de får en god og brugbar hjælp, og det er jo kun godt.
Men jeg er skredet om ti minutter.

Avatar billede dna Nybegynder
09. april 2001 - 02:26 #1
hmm! Fedt synspunkt... gider ikke have dine point, men vil da gerne lige kommentere et langt indlæg!

Jeg kan kun sige, at hvis du er utilfreds med lugten i bageriet, så kan du sq s.....! :-)

Det er det eneste, der er at gøre.!

Prøv at gå ind i et hjælpeforum på asp.dk eller activeserverpages.dk, og så se forskellen på svar. Her går pointene nemlig, at du næsten altid får et svar.. MODSAT mange andre steder...

Men, hvis du mener, at du har fat i den lange ende med dit karakter-givning, så kunne du jo oprette en hjemmeside, der brugte dette system !?

dna
Avatar billede tsocm Nybegynder
09. april 2001 - 02:28 #2
det var sq da noget at en tekst at fyrer af :-)

kanjo kun give dig ret i at det er svært for en begyndersom mig ikke at gå falit inden der er gådet ... meget kort tid

/Tsocm
Avatar billede tsocm Nybegynder
09. april 2001 - 02:30 #3
men på den anden side \"al konkurence\" er sundt.
Avatar billede hotmailing Nybegynder
09. april 2001 - 02:31 #4
Hmm, du kan jo nå at svare
Avatar billede hotmailing Nybegynder
09. april 2001 - 02:35 #5
dna-------
Det er også det fede ved eksperten:
mange svar, og de kommer hurtigt og de er på dansk!!!
Men tonen, og ikke lugten gør, at det ikke rigtig er interessant.
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
09. april 2001 - 02:39 #6
VIl da meget gerne have pointne !!!

;o)
Avatar billede jasber Nybegynder
09. april 2001 - 02:40 #7
Pointsne er da gode nok, det er vel dem der gør at \"Eksperterne\" bliver hooked, og kommer igen og igen og igen.... Og derved er der mange andre der har computer problemer, der får løst dem :)

Det er ellers lidt af et indlæg, du kommer med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2001 - 02:40 #8
Jeg snyder ikke, hotmailing. Hvorfor mener du dog det?

Opfinderne af eksperten.dk og pointsystemet havde næppe forestillet
sig dets kommende popularitet, og der er da helt klart nogle problemer
med det. Men det er pointssystemer, der får eksperten.dk til at fungere.

Forslag til ændringer er velkomne, men det skal vel bringes til at fungere
mindst lige så godt.

tsocm: ja, det er ærgerligt at løbe tør, men for dem, der nu overholder
reglerne, vil det betyde at de tænker sig mere om inden de spørger, og
formulerer deres spørgsmål fornuftigt - og dermed får fornuftigt svar, ofte
i hvert fald.

Eksperten.dk har et problem med snydere, javist, og det er godt nok irriterende.
Jeg overvejer af og til om jeg gider være med til at hjælpe mere. Personen på
andenpladsen på top 10 har vist opgivet - grunden kendes ikke.
Avatar billede hotmailing Nybegynder
09. april 2001 - 02:47 #9
Ja, du må undskyld erik, men på den kommentar du kom med til mit føromtalte indlæg, lød det som om du var en gammel snerpet herre som havde set et damekorset. Det er ikke min mening at være \"uforskammet\".
Ka\' i ha\' det, vil \"gå op\" og afmelde mig, men vender nok alligevel tilbage i ny og næ for at \"snuse til tonen i bageriet\".
Måske vi ses på http://forums.devshed.com/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2001 - 03:03 #10
Hvad er et damekorset?
Avatar billede dalzki Nybegynder
09. april 2001 - 08:01 #11
Hehe Erik.! ;-)
Avatar billede dalzki Nybegynder
09. april 2001 - 08:03 #12
hotmailing er det dig der ejer: http://forums.devshed.com/ ??
Avatar billede nicolair Nybegynder
09. april 2001 - 09:39 #13
Jeg synes at det er et godt forum. Eksperten.dk!!
Jeg kan f.eks. sige at der var nogle stykker her på Eksperten.dk der rede mig og min PC!
Jeg fik et lille besøg af CIH!!!
En dejlig lille en!.....men nu er den væk!
Og det sætter jeg stor pris på!
At man kan hjælpe hinanden for nolge små bogstaver: POINT!!!
Jeg synes at det er skide godt dette forum!
MEN MEN MEEEN....jeg er rimelig nybegynder og det er MEGET svært for mit at tjæne point.....men det går da stille der op af!!!
Men hvis der er nogle der skal have lavet et Paint billede som er helt sort og hvor der står HEJ......så er jeg på plætten *GGGG*
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. april 2001 - 09:39 #14
Vi vil meget gerne have kritik, det er en god måde at blive bedre på !

Hvis du har nogle synspunkter, så skriv dem til os i stedet for at ulejlige en masse mennesker, som har travlt med andre ting. Hvis du ikke synes om Eksperten, må du undlade at bruge os. Jeg håber bare ikke du bliver skuffet. Vi er et seriøst site generelt, til lige med andre danske websites. Brug evt. nogle af de udenlandske med betaling. De har måske med et betalingsfilter nemmere ved at frasortere nogle af de ting, som vi ikke kan på et gratis community som Eksperten.dk.
Avatar billede krusell Nybegynder
09. april 2001 - 10:49 #15
...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. april 2001 - 17:16 #16
Det er såmænd mig der er eks-nevøen og til en vis grænse kan jeg udemærket godt forstå eks-onkel.

Prøv nu at se her. http://www.eksperten.dk/spm/63214

Der er udlovet den nette sum af 100 point og det afstedkommer at visse skal forsøge at få de her point. Derfor kommer visionagic med et uvidende og forkert skud i tågen. Det er sgu irriterende. Jo, det er et spil det her og der vil så altid findes folk der skal forsøge sig med lidt af hvert.

Modsat Andreas_admin har jeg ikke noget mod at blive ulejliget med den her slags spørgsmål. Der ER gået pointinflation og snyd og humbug i det hele. Det er så vigtigt at der bliver skabt dialog ellers vil det hele idéen falde fra hinanden.

Apropos pointinflation, kan jeg af gode grunde ikke være en i eks-onkels uddeling af point - dog viser det lidt om hvordan systemet kan udnyttes af tåber. Der er ingen af de \"normalt\" seriøse folk, der ville svare på den slags.

/Nikolaj
Avatar billede jasber Nybegynder
09. april 2001 - 17:29 #17
Nikolajdu >> Der er ingen af de \"normalt\" seriøse folk, der ville svare på den slags.

Den står vidst på egen regning, jeg er f.eks seriøs når jeg gi\'r et svar (jeg har dog ikke altid ret), men jeg mener ikke at jeg er useriøs når jeg lavet et svar på denne tråd... Har du aldrig selv lavet et svar og fået points, på noget der ikke er helt \"reelt\" i forhold til Eksperten - nu uden at hænge nogen op på noget, er det da ikke længe siden at der var en der fik 500 points, for at henvise til en sprut forhandler... ;-)

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. april 2001 - 17:37 #18
Jo såmænd. Jeg fik en gang 15 point for at henvise til biblioteket. Svaret var nu ikke helt forkert.

Anyway, dog en kende useriøst og det var aldrig ment som et svar. 5 gange om ugen skal man nu lægge ører til folk der ikke vil www.eksperten.dk længere. Fint nok, men derfor skal de holde deres point for sig selv og nøjes med at afmelde sig.

Kig på DNA og TSOCM - DE har kun lavet kommentarer og jeg har intet til overs for dine 207 point. Jeg synes du bør oprette et spørgsmål til admin med dem.

/Nikolaj
Avatar billede jasber Nybegynder
09. april 2001 - 17:54 #19
22000+ points på under et år, og du har kun været på grænsen een enkelt gang til små 15 points... Respect for det!

Jeg mener at jeg kom med et seriøst svar på denne tråd, iøvrigt opfordre hotmailing til at nogen laver et svar.

De 207 points bli\'r hvor de er, like it or not, med mindre at Admin beder mig om at aflevere dem - Og ja, jeg er her for at hjælpe andre, men sgu\'da også for at få points - Hvilket vel er grunden for de fleste er her.

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. april 2001 - 18:01 #20
At eks-onkel opfordrer folk til at svare er jo en provokation. En simpel protest mod måden systemet her fungerer på.

Jeg skal ikke komme her og påstå at jeg ikke har fået andre mere eller mindre ufortjente point, men kunne ikke lige komme på andre den med biblioteket. Ydermere operetter jeg såmænd masser af \"point til ...\" spørgsmål hvis andre er blevet snydt og jeg fik det hele for et måske oven i købet forkert svar. Det fleste gør deres bedste, men alle kan tage eller lave fejl.

/Nikolaj
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. april 2001 - 13:33 #21
Jeg fik engang 1000 points for at henvise til et af browserens menu-punkter. Det må nok kaldes lettere useriost :).
Men de fleste af de points jeg har synes jeg ærlig talt jeg har tjent.

Jeg fandt også engang en femkrone på fortovet. Skal vi skrotte hele det danske system med penge af den grund?

Der er vist almindelig enighed om at ekspertens point-system ikke er ideelt. Og hvis du kikker tilbage i gamle spørgsmål i kategorierne
  Eksperten.dk: Forslag
  Eksperten.dk: Om Eksp.
vil du finde en masse forslag til hvordan det burde ændres. Mange af dem er endda gode, selvom der også er nogen der er mindre velovervejede. (dit forslag med \"godheds karakter\" har også været der, omend sikkert med andre detallier.
Men der er en del problemer med at lave det hele om:
1) hele sitet skal reorganiseres og omprogrammeres. det koster tid.
2) dem der ikke er utilfredse med det eksisterende vil blive sure over at skulle vænne sig til noget nyt.
3) dem der har stillet et andet forslag vil brokke sig over det ikke var deres der blev valgt.
4) og sikkert mere jeg ikke kan gætte mig til.

Det er lidt det gamle spørgsmål med \"Hvornår er den statslige korruption så slem at det retfærdiggør en voldelig revolution hvor mennesker vil blive slået ihjel?\". Der findes ikke noget godt svar.

Jeg læste dit tidligere spørgsmål og mener absolut ikke det var useriøst.
Hvis Admin virkelig mener det var useriøst er jeg meget uenig med admin.

andreas,jacob >> svar udbeders.

PS: jeg håber ikke din og nikolaidu\'s \"eks-\" relation har noget med dette at gøre :)

mvh JakobA

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. april 2001 - 23:55 #22
Jakoba - Jeg kan ikke helt lige greje hvad du mener med din sidste kommentar? \"jeg håber ikke din og nikolaidu\'s \"eks-\" relation har noget med dette at gøre\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2001 - 00:06 #23
Det betyder at jeg håber at det ikke er unighed over dette ret ligegyldige spørgsmål der har gjort jer så uvenner at i nu nægter at være i familie med hinanden. (ikke at jeg tror det:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. april 2001 - 00:15 #24
Hele humlen omkring det med \"eks\" ligger såmænd i at onkel var kæreste med min moster. Det er han ikke længere og er derfor nu eks... *ss*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. april 2001 - 00:16 #25
Vi er bestemt ikke uvenner - Altså ikke hvad jeg ved af...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. april 2001 - 00:17 #26
Men vi kan stadig sagtens være uenige...
Avatar billede fuckit Nybegynder
14. april 2001 - 17:34 #27
Ve du hva\' jakoba?????????????????
Hvis jæ\' tro\'e du var en quinde, vil\' jæ arrangere en date mæ\' dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men ve du hva________?=
Jeg er netop oprettet som ny bruger med brugernavn \"fuckit\"
Fordi det er sgu\' da bare for sjovt med et dansk-sproget hjælpe-forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ??????????

Og nikolajdu------------------------
Ja, en dag bliver han måske bedre??????????????????????????????????????????????????????????
Mere bedre til det som jeg ikke ved noget om?

FUCKIT
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2001 - 19:42 #28
hvis jeg troede jeg var en kvinde ville jeg sige: \"nej tak!\"
Avatar billede fuckit Nybegynder
14. april 2001 - 20:01 #29
Held i uheld!