Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 18:23 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke boote?

Hej!
Lige pludselig i dag forsvandt min netforbindelse på min PC. Næste gang jeg genstartede kunne den ikke boote. Den finder harddiske og alt det der, men når den skal til at loade Windows, kommer der bare sort skærm og der er en hvid streg der blinker oppe i venstre hjørne. På min Post code display står der FF som betyder "BOOT attempt (19h)".
Jeg kan godt starte i fejlsikret tilstand, men når jeg kommer derind kan jeg hverken installere eller afinstallere noget, der kommer bare en eller anden fejlmeddelelse.
Jeg har prøvet at formatere og geninstallere Windows og reset BIOS, men stadig kan den ikke boote.

Jeg har en AMD 64 3500+
ABIT Fatal1ty AN8
Higtech radeon X800XL PCI-express
1024 MB RAM
Audigy 2 lydkort
en WD Caviar 120 GB SATA 7200 RPM som boot disk
En disk magen til og en 160 GB SATA som "lager".
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 18:43 #1
Prøv at sætte BIOS til # Load setup default"
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 18:47 #2
Det har jeg prøvet uden held.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 18:55 #3
Så har du hardware-problemer prøv at fjerne eller disable alt unødigt, netkort, lydkort etc. tænk også på mus og tastatur
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 19:00 #4
Jamen det kan jeg da godt prøve, men det har bare kørt i en hel måned nu uden problemer.
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 20:07 #5
Nej det virker stadig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 20:14 #6
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 20:20 #7
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. juli 2005 - 20:52 #8
Giv den en killdisk fra www.killdisk.com, hvorefter du partitionerer/formaterer den igen for til sidst at geninstallere XP.

Husk XP SP2 skal installeres inden du går på nettet.
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 20:57 #9
jeg skal prøve det dre killdisk...service pack 2 er på min windows CD.
Helgec: rammene er der ikke noget i vejen med.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. juli 2005 - 21:00 #10
Hvis du har flere diske, så ville jeg tage alle de andre ud, så du kun har den der skal killdiskes. Bare for en sikkerhedsskyld, for den fjerner ALT.
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 22:17 #11
Nu har jeg lavet tre killdisk startdisketter...ved alle siger den "DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"..:-[
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. juli 2005 - 22:34 #12
Er BIOS sat op til at Boote fra diskette ? ?
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 22:35 #13
ja det er det...den læser fra disketten kan jeg høre men så siger den bare disk boot failure. Jeg prøver lige om denne her PC kan boote derfra for så er det jo noget med det andet Floppy-drev.
Avatar billede curtle Nybegynder
18. juli 2005 - 22:42 #14
ok det må være noget med det andet floppy-drev. Jeg prøver at skifte det.
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 10:12 #15
Nu har jeg et andet problem. Nu vil den ikke starte op, den siger beeep beep(et kort og et langt) under post code 83 "Save all data in stack back to CMOS". Og så slukker den. Hvad betyder det?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 10:33 #16
Hvor langt er du kommet med det andet ?? gå på google og søg på "beep code" der kan du finde betydningen af din BIOS beep
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 10:42 #17
En gang begyndte den at loade killdisk hvorefter den slukkede, men jeg er i gang med at lede efter en løsning på det alle mulige steder. Jeg prøver alt muligtt lige nu.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 10:49 #18
Prøv at afbryde strømmen til din harddisk og se så om bootet forløber normalt lige inbtil den melder "manglende operativsystem"
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 11:09 #19
Nu er jeg igang med at "dræbe" min harddisk:P.
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 11:49 #20
Nu har jeg kørt killdisk og nu er der ingen problemer med at starte op, så nu formaterer jeg igen og vender tilbage derefter.;)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 11:57 #21
Du må være en ren troldmand, jeg har også lige kørt "killdisk" på en 80 Gb. harddisk det tog 3 timer og 53 minutter, hvordan pokker bærer du dig af ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 12:12 #22
Den har jo flere operating modes, både hurtige og langsomme, men 40 minutter er hurtig !  :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 12:30 #23
"Den har jo flere operating modes" Min version har kun en og den er absolut ikke hurtig, jeg har forstået at vi taler om 120 GB den kan knapt formateres så hurtigt
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 12:33 #24
:-)
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 13:32 #25
Hej igen! Min killdisk tog 37 min. Men nu er jeg ved at formatere og lige pludselig midt i det hele slukker computeren. Jeg er kommet frem til at det er strømforsyningen for det er det eneste den er sat til at lukke ned på. Altså CPU spændingen. Den er sat til 1.4 V og den må jo blive ustabil...bare det mest sandsynlige.:(
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 13:40 #26
Eller varme ! !
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 13:43 #27
Nej jeg har tjekket den er 37  i BIOS når jeg starter og den skulle selv skrue op for blæseren hvis den bliver varmere. Den skal blive 89 Grader før den lukker ned og det tror jeg næppe med 5 kabinet blæsere 80MM. og en zalman 92mm. kobber CPU-køler. og det er jo det bundkort med OTES-blæsere bagi, de starter ikke engang hvilket de gør når systemet bliver for varmt..
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 13:45 #28
Kan det ikke også have noget at gøre med ATX-stikket ? ? Jeg køerer med 20 pins, men stikket på bundkortet er jo 24 pins. Jeg har godt nok kørt med det i en måned nu, men altså ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 13:55 #29
Har du ikke en 20 til 24 pins adaptor.
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 13:59 #30
Nej:S
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 14:00 #31
Ok, men så ville jeg nok anskaffe mig en sådan, eller skifte PSU ud til en med 24 pins.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 14:16 #32
Prøv nu at tag strømstikket ud af din harddisk og start computeren, så får du en besked om at der ikke er noget operativsystem, lad computeren stå med den beskeg og se så om den lukker ned inden for en time
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 14:43 #33
Det prøver jeg nu, men lige før da jeg startede den lukkede den ved post code 8.7 som betyder "check CPU core voltage" så...
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 14:47 #34
Nu har den allerede lukket ned igen...tre min.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 15:54 #35
Ja så er harddisken jo udelukket
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 15:55 #36
så må det være PSU'en eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 16:02 #37
Er du sikker på at din CPU-køler virker ??
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 17:16 #38
ja jeg kan se den både lyser og kører og i BIOS står der den kører 2000 RPM og det plejer den også at gøre.
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 17:19 #39
jeg tager på ferie i morgen en uge og så må jeg jo se om jeg skal have en ny PSU eller bare en omformer. I må hellere svare så jeg kan give point, men man kan da ikke give til jer begge kan man?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 17:27 #40
Det kan man godt, men dit problem er ikke løst endnu !
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 17:34 #41
kan du ikke aflæse temperaturen i BIOS
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 17:41 #42
Hvis vi går tilbage til dit orindelige spørgsmål så skriver du "Jeg kan godt starte i fejlsikret tilstand" dvs. at computeren kan boote uden at indlæse alle dine drivere, derfor vil min påstand fortsat være at du har et hardware problem
Avatar billede curtle Nybegynder
19. juli 2005 - 17:46 #43
Jeg kan godt aflæse temperaturen i BIOS og den er: CPU 37, system 35, PWN 37.
Ikke noget specielt. Men jeg kan også se spændingen på de forskellige ting. Der er heller ikke noget der ser usædvanligt ud. Men én gang har den lukket ned på post code 8.7 som betyder "check CPU voltage core". Så jeg hælder mest til PSU'en, også pga. 20 pin-stikket...
Avatar billede curtle Nybegynder
27. juli 2005 - 20:09 #44
Hej igen Folks!
Jeg er nu kommet hjem fra ferie og har fået min PC op at køre igen:D!
Jeg har fået fat i en adapter til min PSU og nu kører den helt stabilt igen:).
Jeg fandt ud af at problemet med Windows, var min 160 GB SATA der havde fået et eller andet lort der ødelagde alt muligt og gjorde at den ikke kunne starte. Jeg har nu kørt "Kill Disk på begge diske, formateret begge og installeret Windows på 120'eren igen, som jeg nu kører med på fuld skrue:D. Tak for hjælpen, den der "Kill-Disk" løste problemet.