Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:02 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Give AD extra hostname

Jeg har en server jeg godt vil give et extra hostname fekst hedder den \\srv1 nu og den vil jeg godt have til at hedde \\exh1 også. jeg har ca 2000 dokumenter der henviser til \\exh1 så ville være skod at skulle ændre alle dem :-(

jeg har prøvet at oprette en A record i min DNS seerver og har også prøvet med en CNAME det virker heller ikke :-( jeg har også prøvet at oprette en statisk record i min wins server da jeg stadig har nogle NT maskiner på, det virker heller ikke :-(

jeg kan godt pinge den nye exh1 A record og CNAME men jeg kan ikke skrive \\exh1 og få adgang til de delte mapper
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:08 #1
cname SKAL virke, den skal pege på den A record for srv1, hvis ikek det virker har du en fejl i din DNS server (husk der kan gå lidt tid inden den evt er replikeret mellem dine servere, og på klienterne kan en ipconfig /flushdns hjælpe engang imellem)
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:19 #2
Jeg har prøvet alt muligt det vil bare ikke virke

ipconfig /flushdns
arp -d
ntbstat -RR -R

jeg bliver ved med at få denne fejl

http://www.aklausen.dk/fejl.jpg
Avatar billede karser Nybegynder
24. juli 2005 - 12:20 #3
Når du bruger "\\exh1" slår du op via NETBIOS (Broadcast)... Altså er DNS slet ikke inde i billedet!

Prøv med \\exh1.domain.local Altså med FQDN istedet for NETBIOS navn!
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:23 #4
din C record skal pege på en IP adresse ikke et host name der har du din fejl ;;) (slet den cname record der peger på server.domain.local
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:23 #5
det giver samme fejl :-( men problemet er jo faktisk også at jeg skal have en der hedder \\exh1\data  for det er der alle mine dokumenter / skabeloner henviser til
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:24 #6
og det var så sludder fra min side, se bort fra det *S*
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:26 #7
kan du oprette exch2 og virker den ? (det med /data skal du ikke tænke på endnu, det kommer automatisn når den kan se exch1 og du deler data biblioteket)
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:28 #8
nope ligemeget hvad jeg giver den af nevn kommer den fejl !  en af mine venner har også prøvet på hans work og der giver den også samme fejl! kan bare ikke passe man ikke kan give en server 2 \\<navn> navne
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:33 #9
det passer heller ikke, jeg har flere Cname records for samme maskine her, så det virker skam fint nok, har du prøvet at slette ALT hvad der hedder noget med exch1 i DNS serveren ?
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:36 #10
ja har lige slettet det jeg har lavet i dns igen og lavet det en gang mere bare en cname der hedder exch1 der peger på server.domain.local

og kørt en ipconfig /flushdns

stadig det samme
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:39 #11
karser> kan jeg ikke få NETBIOS til at virke på alle maskinerne ?? det er lmhost filen jeg skal lave det i ikke ?
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:41 #12
virker ACT.server.domain.local ?
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:45 #13
nej ACT.server.domain.local eller ACT.domain.local vierker heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 14:14 #14
Du skal bruge en CNAME record.

Start Regedit.
Naviger til: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
Tilføj: En REG_DWORD med navnet DisableStrictNameChecking
Sæt værdien til 1
Genstart serveren.

:-)
Avatar billede siraklausen Nybegynder
24. juli 2005 - 14:42 #15
Nice tpo det virkede :-) fatter ikke lige hvorfor det virker med det virker :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 21:38 #16
>screem_brille
"din C record skal pege på en IP adresse ikke et host name der har du din fejl ;;) (slet den cname record der peger på server.domain.local".
Det er ligegyldigt om CNAME peger på en IP eller på et DNS navn.

>siraklausen
Det skyldes en bug i W2K3, der var den samme bug i W2K. Den blev rettet med en Service pack. Men man havde åbenbart ikke lært af det, da den blev gentaget i W2K3.
:-)