Avatar billede kma26 Nybegynder
25. juli 2005 - 09:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvidtning af loft

Hej. Jeg har med en kammerat hvidtet vores loft. Men nu kan man se ½-½. Altså den ene side er lidt mere hvid end den anden. Kan jeg fortynde "malingen" evt, og satse på det bliver lidt mindre tydeligt, hvis jeg maler det en gang mere ??
Skal der fortyndes med vand ?

Forslag er meget velkomne ;=)
Avatar billede hpo Nybegynder
25. juli 2005 - 09:30 #1
Hvad har du malet/hvidtet loftet med ? Hvilken farver havde loftet inden du hvidtede det?

Du kan altid male over en ekstra gang, hvis det er et spørgsmål om at første lag ikke dækker ordentligt.

Jeg vil ikke anbefale dig at fortynde malingen, da du kan ødelægge den ved det.

/hpo
Avatar billede kma26 Nybegynder
25. juli 2005 - 09:44 #2
Jeg har malet med lud; "ekstra hvid", og loftet var mørkt inden. Lagene dækker sådan set godt nok, det er bare at der er en lille forskel i farven. Hvis jeg giver den anden halvdel farve igen, bliver den igen mere hvid end den anden. Derfor måske fortyndingen!!
Avatar billede hpo Nybegynder
25. juli 2005 - 10:23 #3
Jeg ville give hele loftet en gang til. Det burde udligne forskellen en hel del - men er farveforskellen meget stor, kan det være det skal have endnui en gang !?

Jeg tror ikke på den med fortyndingen - jeg ville aldrig selv gøre det i hvert fald.

Jeg tror ikke jeg kan give andre råd - så skal du tale med en mere erfaren maler end mig :)

Held og lykke med det.

/hpo
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juli 2005 - 10:24 #4
Kan det mon skyldes, at I har gjort arbejdet af to omgange og ikke taget hele loftet i ét hug.

Er det korrekt forstået, at det ikke er normal hvidtning af et gipsloft, men en ludbehandling af et træloft du foretager?

Hvis træloft har I så foretaget en afrensning/afvaskning forinden, fx. med trærens?

Stadig hvis træloft: har det tidl. været behandlet forskelligt, fx. den ene halvdel har fået klar, mat lak og den anden halvdel har været ubehandlet.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juli 2005 - 10:27 #5
Prøv råd fra denne side - der kan også stilles spørgsmål til malermesteren
http://www.farvelade.dk/index.htm
Avatar billede kma26 Nybegynder
25. juli 2005 - 15:38 #6
Tak for interessen ;=)

||***** JEG ØNSKER AT DELE MINE POINT MELLEM " halifax " OG 2 hpo " *****||

... jeg er ikke gode venner med det svar-halløj ;=)
Avatar billede hpo Nybegynder
26. juli 2005 - 08:35 #7
Svar fra mig, så :)

Håber du får et godt resultat.

/hpo
Avatar billede halifax Nybegynder
26. juli 2005 - 10:22 #8
Svar fra mig her.  :)