Avatar billede frede_manden Nybegynder
26. juli 2005 - 14:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Minutter til tekst + vba

Hvis man har X antal minutter. Hvordan får man den til at skrive hvor mange timer og minutter og sekunder det svare til?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 14:29 #1
Du kan lave en lille funktion, som tager X, og deler med 60, og heltallet af resultatet er timer. Så tager du X og trækker timerne gange 60 fra, og heltals resultatet er minutter. Resten efter kommaet er sekunder, som du blot ganger med 60, og tager heltallet af dette.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
26. juli 2005 - 14:49 #2
Det har jeg gjordt.. problemet er at når jeg 1 min - 6 min kan den ikke regne ordenligt.. men over de minutter kan jeg godt..??
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 15:19 #3
Så må du gå gennem den en gang til, for der må være en fejl.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
27. juli 2005 - 11:47 #4
Fandt fejlen.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
27. juli 2005 - 11:47 #5
Points
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. juli 2005 - 13:27 #6
Takker meget for belønningen for min ulejlighed. !
Avatar billede frede_manden Nybegynder
28. juli 2005 - 16:07 #7
Jo men hvis jeg tilfældig hvis ikke kendte til hvordan man gjorde alt det du sagde var det jo ingen hjælp.. men havde gjordt det på sammen måde som dig i forvejen!