Avatar billede snebold Nybegynder
31. juli 2005 - 00:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skære ud, laves i <div>

Hej,

Jeg håber ikke jeg spøger om for meget. Jeg har altid lavet mine sider i Photoshop, og skåret den ud og gemt den via deres "Save for web" - Problemet er bare at Photoshop laver det i tables som jeg altid har benyttet mig af. Men denne gang vil jeg have det i <div> - Ærligt har jeg ikke styr på <div> tagget og vil derfor gerne se hvordan man skære et billede ud og laver koden til det i <div>

Derfor har jeg lavet denne meget simple 'web site' som du kan finde på www.necro.dk/webby.jpg - Jeg har inkluderet billedet fordi det måske er nemmere at starte derfra ved at skære det ud.

Så for lige at remse op, kan du skære det billede ud og lave html koden i <div> i stedet for <tables>? Og så det virker som en side?

Tusind tak!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. juli 2005 - 01:56 #1
En idé kunne være at anvende Macromedia Fireworks og  lade genere grafikken ud fra de elementer der er i grafikken.

Mht. til <div> og <table> har jeg ikke prøvet men kunne umiddelbart godt forestille mig at det kan lade sig gøre ved at anvende <tables> med slices....det er vist meget udbredt.

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. juli 2005 - 02:00 #2
altså at Fireworks laver en webside ud fra et grafisk element. Man kan tegne hele side og lade fireworks lave en hjemmeside med links via de famøse hotspots.

mvh
mads
Avatar billede magnify Nybegynder
04. august 2005 - 22:35 #3
Først og fremmest vil jeg anbefale at du ikke får photoshop, dreamweaver osv. til at HTML for dig. Koden er tit ikke særlig god og overholder (så vidt jeg ved) ikke standarderne.

Jeg tror ikke at photoshop (eller andre) kan lave dit design i div da når man arbejder med div's skal bruge css og tit lave en del tweaks/hacks for at siden vises korrekt i de mest brugte browsere.

Lige præcis det screenshot du viser der er dog ikke så avanceret så det burde ikke være det store problem. Jeg vil anbefale dig at du evt. prøver at tage et kig på f.eks. http://www.stopdesign.com/ og http://www.csszengarden.com/ så kan du få en idé om hvordan sider laves uden brug af tables.
--
magnify.dk
Avatar billede snebold Nybegynder
22. august 2005 - 21:17 #4
Okay, tusind tak for hjælpen magnify, smæk du et svar.
Avatar billede magnify Nybegynder
22. august 2005 - 22:12 #5
Ingen problem :)