Avatar billede dah Nybegynder
09. august 2005 - 11:23 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft outlook

Hej

Jeg har et lille problem med outlook, jeg skal have sendt et nyhedsbred ud, til en 20 mennesker, der er vedhæftet 3 word dokumenter. Men når jeg så prøver at sende det, så kommer der en fejl meddelses som hedder: Handling lykkedes ikke. Jeg har prøvet bare at sende mailen til en enkelt person, og det fungere fint. Nogen som har prøvet dette før?? og kender svaret?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2005 - 11:30 #1
Check om der står æ,ø eller å i en af dine modtageradresser.
Fik samme fejl som dig fordi en af modtagernes adresse indeholdt et ø.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 11:31 #2
Det kan være at serveren er sat op til et maks antal modtagere...

Jeg antager, at du ikke selv administrerer serveren... Ved du hvilken server-type, du sender igennem?
Avatar billede hcma Novice
09. august 2005 - 11:33 #3
filer kan også være for store. Modtagernes postkasse kan være fyldt op o.s.v.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 11:35 #4
catbody >> Ikke hvis han kan sende den, uden problemer, til en enkelt modtager!
Avatar billede hcma Novice
09. august 2005 - 11:42 #5
karser >>  har prøvet det samme. En af modtagernes postkasse var fyldt op og den vedhæftede fil var temmelig stor = det hele røg retur. (men det er godt nok et par år siden)
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 11:50 #6
Ja, men som du siger "Ryger det retur...." Her er der tale om en dialog bok i Outlook, som siger "Handlingen lykkedes ikke..." Altså sendes mailen slet ikke! ;o)
Avatar billede oniel Nybegynder
09. august 2005 - 11:58 #7
Har du et antivirus-program kørende?
Norton blokerer f.eks. for udgående mails hvis den samme mail sendes til flere personer på en gang (eller inden for kort tid)
Avatar billede hcma Novice
09. august 2005 - 11:59 #8
aaarrrgghhh - skal lære at læse det der står og ikke det jeg tror der står  :o(
Avatar billede dah Nybegynder
09. august 2005 - 12:08 #9
Jeg er administrator, der er en hvor jeg arbejder som skal sende det, det var bare irelevant i denne sammenhæng.. Jeg har ikke tjekket det med æ,ø,å. Jeg har prøvet at smide hendes postkasse størrelse op, så der burde være plads nok, dette hjalp hellere ikke. Jeg har også sat størrelsen op på hvor meget hun maks må sende..hjalp hellere ikke. Det er en exchange server 2003. Vi køre med panda, og den blockere ikke for det..
Avatar billede x-pro Nybegynder
09. august 2005 - 12:13 #10
det der blokere er outlook selv som tror den sender spam eller panda som tror den sender spam. Det sidste er nok tilfældet. Tjek panda log før og efter du sender. Muligheden for at dit firma har blokeret for denne type af mail handling er også tilstede. Men alt i alt er det nok en sikkerheds parameter et eller andet sted.
Avatar billede dah Nybegynder
09. august 2005 - 12:14 #11
der var en adresse med ø i, men den siger stadigvæk det samme.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 12:15 #12
Her er en "liste" med mulige årsager....

- Kontoen som brugeren er logget på med, er låst
- Der er en begrænsning på kontoen, eller servere, omkring hvor mange samtidige modtagere der maks. må være pr. e-mail.
- En e-mail adresse er skrevet forkert (Forkert format, som eks. mellemrum, eller andre "ulovlige tegn")
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 12:15 #13
...mest sansynligt er den nederste! Forkerte tegn, eller lign.
Avatar billede dah Nybegynder
09. august 2005 - 12:17 #14
har lige kigget emailsne igennem, og det ser fint ud. dog var der lige den med ø i, den er fjernet nu..
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 12:27 #15
Send mailen til de 20 persone, enkeltvis... Hvis nogle af dem kikser, har I fundet fejlen... Jeg er ret sikker på at det er en e-mail adresse, som indeholde et forkert / ugyldigt tegn.

Hvis der ikke er fejl i nogle af dem, efter at I har afsendt dem enkeltvis, så er det et mysterie, eller også er det, som tidligere beskrevet, et spørgsmål om en begrænsning på serveren, eller på brugeren!
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2005 - 12:30 #16
karser > enig - brugte selv samme metode for at finde den "defekte" adresse.

Smid dem derefter ind i en distributionsliste så de kan anvendes uden fejl en anden gang :)
Avatar billede dah Nybegynder
09. august 2005 - 12:34 #17
yes, det prøver vi.
Avatar billede dah Nybegynder
09. august 2005 - 14:18 #18
ja ja, det var en eller flere emails som var skod... Tak for hjælpen, kom med nogen svar så i kan få lidt point.. :D
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2005 - 14:21 #19
Svar :)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2005 - 14:21 #20
lol - Svar :)
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 14:23 #21
Svar! ;o)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2005 - 14:52 #22
Takker for points :)
Avatar billede dah Nybegynder
10. august 2005 - 08:08 #23
Mig der takker :D