Avatar billede bigbear Nybegynder
11. april 2001 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke optage wav.

Pludslig er det gået kage i mit system
Kan ikke optage vherken fra microfon eller line in. Lyden kommer ind i comp. og kan høres gennem højtalerne men er forvrænget. Mine audioprogrammer registerer ikke noget lyd. Har soundblaster live lydkort. Cool edit 2000 recordingprogram. Hvad gør jeg?
Avatar billede madd Nybegynder
11. april 2001 - 16:25 #1
Har du sat det op så dit Sound Blaster Live kort er default til line-in ? Kan gøres i Enheds håndtering...

/Mattias
Avatar billede makse Nybegynder
11. april 2001 - 16:39 #2
Start Sorround Mixeren. Se efter om der er sat nogle Enviroment Effects.
Check også at \'What U Hear\' er sat som Input Source.

Har du prøvet at afinstallere kortet? (Drivere, programmer og fjern kortet fysisk)
Avatar billede bigbear Nybegynder
12. april 2001 - 17:22 #3
Har prøvet det du foreslår. Virker ikke. har også fjernet kortet og afinstaleret driveren.GEnindsat det igen. Virker stadig ikke.
Avatar billede lnr Nybegynder
13. april 2001 - 11:27 #4
hvis duer sikker på at du har sat ledningerne rigtigt i lydkortet er der kun en ting at gøre:
gå ned til forhandleren og byt det hvis der er garanti ellers , desværre, køb et nyt.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 23:09 #5
Har du afprøvet det i fejlsikret tilstand. (Hold CTRL nede ved opstart eller tryk F8)
Har du nogle konflikter i systemegenskaber? (H-klik Denne computer - Egenskaber)
Avatar billede bigbear Nybegynder
13. april 2001 - 23:20 #6
Yes. har prøvet alt du siger. Pludslig virker optagelse fra microfon, mens tadigvæk ingen signal fra line in. Volumemålerne står et sted på ca -75 Db, så jeg kan forstå at jeg har et brummelyd et eller andet sted. dete går heller ikke væk hvis jeg fjerner line in.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 23:27 #7
Forekommer fejlen også i fejlsikret tilstand?
Avatar billede bigbear Nybegynder
12. maj 2001 - 07:59 #8
Ved fejlsikret tilstand slås jo alle lydfunktioner fra så det duer ikke at tjekke på den måde