Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
09. august 2005 - 19:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mic virker ikke

Hej,

Jeg har i længere tid haft problemer med min microfon, den virker nemlig ikke.

Jeg har 2 microfoner, og ingen af dem virker. Jeg VED at den ene virker, da den virker på en anden maskine, så det må være en funktion jeg har overset at slå til el. lign.

Lad os tage den som er tilsluttet mit Sennheiser headset som eksempel:

Når jeg puster eller taler i microfonen, kan jeg sagtens høre mig selv i selve headsettet, hvilket jo må betyder at selv microfonen virker. Problemet er bare, at selve maskinen åbenbart ikke registrere at jeg taler (andre kan f.eks. ikke høre mig over skype, jeg kan ikke få den grønne bar til at bevæge sig i windows's "microfon test" og jeg kan ikke indtale noget i Windows's "lydoptager").

Jeg har Asus bundkort, hvis det har noget at sige...

Er der nogen der lige ved hvad det evt. kan skyldes?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. august 2005 - 19:44 #1
HAr du indstillet lydindstillinger korrekt?

Dobbeltklik på lydikon i systembakken
Vælg indstillinger > egenskaber, marker indspilning
Sæt hak ud for mic og tryk ok!
Sæt så hak i boksen vælg nedenfor mic

prøv så igen!
Avatar billede boxer Nybegynder
09. august 2005 - 19:45 #2
Dobbeltklik på ikonet "lyd" nede ved systray. Står indstillingerne som de skal?
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
09. august 2005 - 21:20 #3
Tak for jeres svar.

Jeg synes alt ser ud som det skal.
Jeg har dog lige fundet ud af, at hvis jeg råber højt ind i microfonen mens jeg optager lyden, så kan jeg godt optage. Men den optagede lyd er meget svag og meget "skrattende" hvis I forstår...

Det kunne meget vel tyde på noget jeg har glemt at slå til. Men efter at have taget et kig på "lyd ved systray" er der ikke noget der er slået fra.

Ved I om det evt. kan skyldes et eller andet man normalt ikke tager højde for, eller lign.?

Tak!
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
09. august 2005 - 21:27 #4
Jeg løste problemet. Selve lydinputtet stod som noget andet en Microfon.

Hvis I begge poster et svar, så kan I deles om point.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. august 2005 - 21:35 #5
Det gør vi :o)
Godt du fandt ud af det.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 06:26 #6
Takker for point :o)

pc-help -> http://www.eksperten.dk/spm/638870