Avatar billede michlytz Nybegynder
17. august 2005 - 07:44 Der er 10 kommentarer

PROBLEMER med IIS.

Hej Alle,
jeg har et KÆMPE problem der vedrører opsætning af en IIS Webserver under Windows 2003 Server. Alt er tilsyneladende sat rigtigt op, men jeg bliver ved med at få følgende fejlbesked når jeg prøver at taste et af de hostede domæner i adressefeltet i min browser: 401 The site is blocked by the administrator.
Hvis jeg taster sidens ip adresse i adressefeltet kommer siden frem. Jeg har en DLink 514 wireless router koblet sammen med serveren og Internet forbindelsen.

Jeg har simpelthen prøvet alt. Alle de relevante porte er åbne, DNS kører som den skal, FTP ligeså etc. etc.

Jeg er næsten overbevist om, at det er routeren eller webserveren der driller.

Håber på et kvalificeret bud på mit problem.

På forhånd tak
Michael
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 07:51 #1
http://www.checkupdown.com/status/E401.html

Bruger du basic authentication? digest?
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 07:59 #2
ok nm

Jeg kan se at beskeden kommer fra "URL and domain blocking" feature i routeren. Den kan du prøve at slå fra.

Fejlbeskeden er mere korrekt, hvis der skal googles på den, "401 Web site blocked by administrator".
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 08:00 #3
D-Link also provides ‘Parental Control’ content blocking and filtering options that allow you to determine what sites can or can not be accessed, however this service can not be configured for specific times. URL blocking allows you to block specific URLs or URLs that contain certain words. For instance, we added the word ‘soft’ to the list, and the router would not let us access the sites http://www.microsoft.com/, http://www.grisoft.com/, http://www.rarsoft.com/ and presumably any other site with the word ‘soft’ in it. When a site is blocked, the Web browser returns a white page that reads “401 The web site is blocked by administrator”.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 08:09 #4
Michael, du skal få en til at teste udefra.

Det kan sagtens være at problemet kun opstår når du sidder inde på dit LAN, og prøver at benytte dit WAN ip fra indersiden så at sige. Det er ikke alle consumer-level routere der håndterer det lige godt.
Hvis det er dette, så rettes det kun med en firmware opdatering, og det er ikke sikkert at sådan en findes. Derfor må du måske indstille dig på at der muligvis ikke findes noget fix.
Avatar billede michlytz Nybegynder
17. august 2005 - 08:41 #5
til strych9,
jeg har opgraderet til den nyeste firmware version, så det skulle være på plads. Jeg har netop fået en til, at teste det "udefra" og der spiller det. Er der ingen vej undenom problemet? Hvis ikke, er der andre Routere der ikke har denne "blokering"?

Michael
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 08:48 #6
Et sted på nettet fandt jeg en mail på tysk fra en d-link supporter hvor der stod at de ikke havde nogen rettelse til det problem.

Det er min forståelse at der er mange low-budget netgear, linksys, d-link osv routere der har dette problem. Siden det ikke ligefrem er en feature de reklamerer med er det svært for mig at sige hvad der så eventuelt vil fungere.
Så det mest konkrete jeg kan sige er at du kan prøve en anden model end 514 og krydse fingre.
Avatar billede michlytz Nybegynder
17. august 2005 - 11:14 #7
Har selv set det tyske link. Men det kan da ikke være rigtigt, at man ikke kan omgås dette issue. Det burde da være et easy fix eller hvad?

Lader lige spørgsmålet være åbent et stykke tid endnu.

Michael
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 18:08 #8
Tror det ikke.
Var selv ude for problemet konkret med en Speedstream 2601. Det har noget med NAT at gøre så vidt jeg kunne ræsonnere mig frem til den gang.

Lad bare spørgsmålet stå åbent. Måske kommer der en forbi med et forslag til en router der kan, uden at være hamrende dyr.
Avatar billede michlytz Nybegynder
17. august 2005 - 19:24 #9
Til strych9,
du siger at du har været ude for problemet med en Speedstream. Hvad gjorde du dengang, opgav du eller fandt du en anden løsning?
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 19:28 #10
jeg lavede en entry i windows/system32/drivers/etc/host som fik domænenavnet til at pege på det interne IP.
Før en maskine laver DNS opslag kigger den altid i host filen.
Hvis det er et større LAN kan man også bare sætte en DNS server op lokalt og give den en A record som opløser domæne navn til LAN ip.