Avatar billede frisdahl Nybegynder
19. august 2005 - 10:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP pro genstarter installation igen og igen

Jeg har læst vejledningen:

"1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data."

Problemet er, at den aldrig når til punkt 7. Den booter og starter hele installationen forfra....

Mvh Klavs
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 10:22 #1
Laver du repair efter virusangreb? det lyder næsten som om, du har virus i memory. Kan også skyldes en defekt ramblok. Eller HD badsektors.
Avatar billede frisdahl Nybegynder
19. august 2005 - 10:42 #2
Hmmmmm

Det er en "ny" maskine som jeg netop har købt som demo model i en TDC butik. Der var installeret XP home og nogle applikationer, men jeg aktiverede XP og begyndte derefter at installere XP Pro oveni. Det gik fint i starten til den havde hentet opdateringer til installationen over nettet og herefter "crashede" maskinen.

Den har en 200GB disk men den var partitioneret i en C, D og E disk. Dette ville jeg også gerne lave om så jeg fjernede D og E. Nu siger den så, at der er en partition men 135 GB plads????

Mvh Klavs
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:19 #3
Det med pladsen skal du ikke være ked af, når du får installeret mindst SP1, så kan den se resten.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. august 2005 - 12:20 #4
En RÅ XP (altså uden ServicePacks) kan kun 'se' og partionere op til ~128Gb.

Forslag: Under instalationen opret en partion (C:) på eks. 20-30 Gb og hold styresystemet+PROGRAMMER på den partion. Resten af HD'en kan partioneres/formateres langt senerer EFTER en vellykket XP instlation...

Men du skal have ServicePack1 (og bedre med ServicePack2) for at du ka' bruge HD >128Gb.

Internetstikket UD undervejs !!!

Skrivebord - HøjreMusseTast på [Denne computer]| [admini...][Diskhåndtering] - find resten af din HD - HøjreMusseTast - følg guiden...

GENERELT:
Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:22 #5
I dit tilfælde, ville jeg nok lave en killdisk fra www.killdisk.com, så der er 100% sikkerhed for, at der ikke er noget tilbage overhoved på disken.

Derefter starte forfra med installation af XP pro, men husk at have sidste version af XP SP på en cd, for den skal du have ind på disken, samt evt antivirus/firewall inden du går på nettet med den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:23 #6
Jamen, det er vi jo meget enige om ! !!
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 12:39 #7
"Problemet er, at den aldrig når til punkt 7. Den booter " Det skal den også, jeg tror problemet skyldes at du igen trykker på en tast for at starte fra CD, det skal du kun gøre 1. gang
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 09:11 #8
Er der udvikling her ?
Avatar billede frisdahl Nybegynder
22. august 2005 - 08:46 #9
Hej alle og tak for kommentarerne.

Jeg har ikke lige været på for jeg kom til at holde ferie i weekenden.

Fint nok med Service Packs for at kunne se hele disken så den tid den sorg. Det var dejligt at vide.

Men det STORE problem er jo at XP installationen genstarter sig selv hele tiden. Den opdager ikke, at den allerede er i gang med at installere og starter så bare igen. Det er ikke mig, der trykker på en knap for at starte installationen igen.

Det kan da være at killdisk eller fdisk eller noget andet kan få disken til at være helt "ren", men jeg troede da at en NTFS (langsom) formattering ville være nok det ordner XP jo selv.

Problemet er, at der er ikke diskettedrev på maskinen så jeg kan intet andet end boote fra min XP CD.

Mvh Klavs
Avatar billede frisdahl Nybegynder
22. august 2005 - 13:07 #10
Hej igen,

Jeg kan tilføje, at ved Boot skriver den "Verifying DMI Pool Data" i meget lang tid på skærmen. Dette tyder på problemer med bootsektoren på disken. Ikke?

I så fald hvad kan jeg gøre ved det?

Mvh Klavs
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. august 2005 - 13:09 #11
Det betyder, at den har problemer med hardware
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. august 2005 - 23:26 #12
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm er der en imagefil til at brænde på en CD.

Efter killdisk, kan du sikkert finde en harddiskdiagnoseværktøj (langt ord)her http://www.ultimatebootcd.com/ til din disk. Kør det, og derefter forsøger du igen med en XP install.
Avatar billede frisdahl Nybegynder
23. august 2005 - 22:41 #13
Hej,

Jeg har nu været oppe i butikken med maskinen og håber på en ny disk... Det kan godt være, at jeg selv kan gøre noget for at fixe den, men helt ærligt en helt ny disk - det vil jeg ikke bruge tid på... Så jeg venter..... Men jeg er meget tildfreds med svar og kommentarer. Mest konstruktivt mht disken var dragonknight så her er point.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. august 2005 - 17:07 #14
TAkker  ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. september 2005 - 00:31 #15
Takker !